صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شد
۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شد

۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شد

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری گفت: از آغاز امسال تاکنون 6 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی پرداخت شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، سیدابوالفضل رضوی امروز (چهارشنبه) در همایش «نقش پست بانک در حمایت از اشتغال پایدار» افزود: سه هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی و سه هزار میلیارد تومان از منابع داخلی چهار بانک برای اشتغالزایی روستایی پرداخت شده است.
وی ادامه داد: امسال سیاست اشتغالزایی با جدیت و سرعت و دقت بیشتر دنبال می شود.
رضوی بیان داشت: بحث اشتغالزایی در سه شاخه اداری، تکریم ارباب رجوع و اختصاص تسهیلات مالی پیگیری می شود.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری گفت: ایجاد اشتغال اداری با سهم ۶۴ درصدی بیشترین نقش را در بهبود کسب و کارها دارد، در عین حال تکریم و احترام ارباب رجوع ۲۰ درصد و اعطای تسهیلات مالی ۱۶ درصد سهم دارند.

** ابهام در ارزش ریالی منابع قانون اشتغال روستایی
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری اعلام کرد: امسال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار که معلوم نیست با چه نرخی محاسبه می شود، برای اشتغال آفرینی اختصاص داده می شود.
به گزارش کسب و کار نیوز، پارسال قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با هدف تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی که در سال ۱۳۹۲ ابلاغ شد، به تصویب رسید.
منابع مالی اجرای قانون به شرح زیر است:
الف- معادل ریالی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی با تصویب هیات امنای صندوق به صورت سپرده گذاری قرض الحسنه (با نرخ سود صفر درصد) نزد موسسه های عامل.
ب- دستکم به میزان معادل ریالی سپرده شده توسط صندوق از محل منابع داخلی موسسه های عامل به صورت تلفیقی با منابع موضوع بند (الف) این ماده.
مدیرعامل پست بانک دیروز در نشست اعضای فراکسیون اشتغال و تولید مجلس شورای اسلامی با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: هشت هزار و ٢٠٠میلیارد ریال اعتبار برای این بانک پیش بینی شد که تاکنون یک هزار و ٨٧٠ میلیارد ریال پرداخت و سه هزار و ٩٠٩ طرح مصوب و قرارداد شده است که در مجموع ۵٩ هزار و ٢٠ شغل ایجاد می کند.
خسرو فرحی افزود: تسهیلات برای ١٨ درصد طرح ها پرداخت و ٨٢ درصد نیز تصویب شده است.

اقتصام*۲۰۷۸*۳۰۶۱*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

جزییات واگذاری زمین در روستاهای تهران به مردم/ ۴۶ درصد واحد‌های روستایی مقاوم نیستند

به گزارش کسب و کار نیوز ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران به گزارش خبرنگار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.