صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / پیشرفت فیزیکی راه آهن چابهار- زاهدان به ۳۳ درصد رسید
پیشرفت فیزیکی راه آهن چابهار- زاهدان به ۳۳ درصد رسید

پیشرفت فیزیکی راه آهن چابهار- زاهدان به ۳۳ درصد رسید

زاهدان تاکنون 33 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش کسب و کار نیوز، عباس خطیبی عصر چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت خط آهن چابهار- زاهدان افزود: این مسیر ریلی به طول ۶۱۰ کیلومتر برای توسعه ترانزیت کالا در محور شرق کشور اهمیت زیادی دارد و پیشرفت فیزیکی زیرسازی این مسیر به ۴۵ درصد رسیده است.
خطیبی یادآوری کرد: تفاهمنامه ساخت این مسیر ریلی در سال ۱۳۸۹ بین دولت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا امضا شد اما از اوایل ۱۳۹۳ عملیات اجرایی این پروژه در شرق کشور آغاز شد.
وی ادامه داد: این مسیر ریلی از ۲ قطعه اصلی دارد که ۳۱۰ کیلومتر آن بین چابهار تا ایرانشهر و ۳۰۰ کیلومتر آن بین ایرانشهر تا زاهدان ساخته می شود.
اکنون زیرسازی قطعه چابهار به ایرانشهر بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
بیست و هفتم تیرماه مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران به خبرنگار ایرنا گفت: تمام همت و پیگیری های ارکان مختلف مدیریتی کشور برای تکمیل هر چه سریعتر راه آهن چابهار – زاهدان به دلیل اهمیت فوق العاده آن در توسعه محور شرق معطوف شده است.
سعید محمدزاده افزود: در سه سال گذشته بیش از یک هزار میلیارد تومان از سوی دولت به این خط ریلی اعتبار نقدی تزریق و تاکنون هزینه شده است.
هدف اصلی از ساخت راه آهن چابهار- زاهدان- میلک ایجاد راهگذر ریلی شرق کشور، اتصال بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی، کمک به توسعه سواحل مکران، پیوند کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آبهای آزاد، ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی سیستان و بلوچستان و منطقه است.

اقتصام*۱۱۰۸*۳۰۶۱*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴ درصدی تخلیه و بارگیری در بنادر تجاری کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، با بررسی روند ۱۰ ساله عملیات تخلیه و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.