صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / سرقت از لوازم خودرو با سهم ۴۰ درصدی صدرنشین شد
سرقت از لوازم خودرو با سهم ۴۰ درصدی صدرنشین شد

مرکز آمار ایران:

سرقت از لوازم خودرو با سهم ۴۰ درصدی صدرنشین شد

نتایج آخرین سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1395 نشان می دهد، 40 درصد سرقت ها مربوط به لوازم خودرو رتبه نخست را دارد و 14 درصد نیز مربوط به منازل بود و بیشترین نوع سرقت محسوب می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ۵۸۵ هزار و ۹۰۶ فقره سرقت در کشور ثبت شده که نسبت به پنج سال پیش هفت درصد رشد داشت.
براساس آمارها در سال ۱۳۹۵ به ازای هر ۱۳۶ نفر جمعیت یک سرقت در کشور رخ داده است.

** بیشترین سرقت ها در تهران و خراسان رضوی
برپایه این گزارش پنج استان تهران، خراسان رضوی، البرز، خوزستان و اصفهان به ترتیب با ۳۶، ۱۲، هشت، پنج و نیم و پنج درصد بیشترین سرقت ها را در مقایسه با سایر استان ها داشتند.

** کردستان و گیلان امن ترین استان ها
براساس آمار مزبور کمترین سرقت ها در استان های کردستان، گیلان و همدان بوده که به ترتیب به ازای هر ۴۸۶، ۴۷۶ و ۴۷۴ نفر یک سرقت رخ داده است.
همچنین استان های آذربایجان غربی به ازای هر ۳۹۳ نفر و چهارمحال و بختیاری به ازای هر ۳۵۶ نفر یک سرقت رخ داده و در رتبه های بعدی کمترین سرقت را به خود اختصاص دادند.
به گزارش کسب و کار نیوز،آمارهای غیر رسمی رسانه ای نشان می دهد سرقت خودرو در کشور ایتالیا چهار برابر ایران است و این رقم برای آمریکا سه برابر و در فرانسه و اسپانیا ۲ برابر کشورمان گزارش‌شده است. همچنین در کانادا ۹۹ درصد بیشتر از ایران سرقت خودرو و وسایل نقلیه انجام می شود.
اقتصام**۹۱۳۲ ** ۱۵۵۹

همچنین مطالعه کنید:

فاصله ۲۲ درصد تولید خودرو با برنامه ها/ تولید به هدف نرسید

به گزارش کسب و کار نیوز، سال گذشته یک میلیون و ۳۴۸ هزار دستگاه خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.