صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / دومین محموله‌ ریل ملی آماده تحویل به راه‌ آهن‌ شد
دومین محموله‌ ریل ملی آماده تحویل به راه‌ آهن‌ شد

دومین محموله‌ ریل ملی آماده تحویل به راه‌ آهن‌ شد

معاون‌ بازاریابی و فروش شرکت ذوب‌ آهن اصفهان از تولید و آماده ‌سازی یک‌ هزار تُن ریل ملی 'U33' برای تحویل به شرکت راه‌ آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، نخستین محموله ریل ملی تولید شده در شرکت ذوب آهن اصفهان به وزن ۵۰۰ تُن، اواخر خرداد امسال به راه آهن جمهوری اسلامی ایران تحویل شد.
روابط عمومی ذوب آهن اصفهان روز چهارشنبه به نقل از معاون بازاریابی و فروش این شرکت اضافه کرد: این ریل ها که با تکیه بر توان داخلی تولید شده از نظر کیفیت در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد.
قرارداد تولید ریل ملی در سال ۹۵، بین راه‌‌ ‌آهن کشور و شرکت ذوب ‌آهن اصفهان برای تولید ۴۰ هزار تُن ریل U33 و توسعه حمل ونقل ریلی امضا شد.
به گفته ‘احسان دشتیانه' معاون بازاریابی ذوب‌آهن اصفهان، محموله نخست ریل ملی، حداقل اشکال را داشت و ۹۸ درصد محصول، استانداردهای لازم را کسب کرد‌.
وی درباره قرارداد ۴۰ هزار تنی تولید ریل U33 برای شرکت راه‌ آهن در سال ۹۵ گفت:‌ این قرارداد، ابتدا ارزی بود و قیمت‌ ها نسبت به هزینه‌ های آن زمان منعقد شد اما به دلیل آنکه بانک مرکزی اعلام کرد نمی ‌تواند برای قرارداد ارزی ضمانت نامه صادر کند، مجبور شدیم این قرارداد را با نرخ ‌های آن زمان به ریال تبدیل کنیم و امروز با قیمت ارز رسمی کشور، این محصول ارزشی بیشتر دارد.
وی درخصوص امکان تولید ریل ‘UIC60' در ذوب‌ آهن که بیشتر مورد استفاده کشور است گفت: شرکت ذوب‌ آهن برای تولید این ریل هیچ مشکلی ندارد و به راحتی می‌ توان از تولید ریل U33 به UIC60 تغییر تولید داد.
معاون بازاریابی ذوب‌آهن ادامه داد: سال گذشته درخواستی ازسوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل برای تولید ریل UIC60 در ذوب‌آهن مطرح شد و ما پاسخ دادیم که امکان تولید آن را داریم اما سپس این درخواست در فرآیندهای قانونی و اداری قرار گرفت و ما دیگر تقاضایی دریافت نکردیم.
وی با اشاره به قانون حمایت از تولید داخلی، از سازمان برنامه و بودجه و وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست که این مسئله را حل و مجوز خرید ریل از ذوب ‌آهن را صادر کنند.
قرارداد راه اندازی خط تولید ریل ملی در تیرسال ۱۳۹۳ با حضور وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی در ذوب آهن اصفهان امضا شد و واحد تولید ریل ملی با مشخصه فنی (UIC60) به عنوان بزرگترین واحد تولید ریل آهن در خاورمیانه ۱۳ آبان سال ۱۳۹۵ با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.
برای اجرای طرح تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان ۲۸٫۲ میلیون یورو اعتبار ارزی و ۵۷۳ میلیارد ریال اعتبار ریالی هزینه شده است.
این واحد تولیدی با ظرفیت اسمی ۴۰۰ هزار تُن ریل طبق استانداردهای اروپایی احداث و به بهره برداری رسیده است.
شرکت ذوب آهن با ظرفیت تولید ۲٫۸ میلیون تن انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.
شبک**۳۰۱۱ / ۲۰۹۳ / ۱۳۳۹**۱۳۹۲

همچنین مطالعه کنید:

۳۸۰ هزار مجوز کسب و کار، الکترونیکی شد/ اعلام فهرست دستگاه‌ها در تبدیل مجوزهای کاغذی

به گزارش کسب و کار نیوز ، در میان دستگاه‌هایی که بیشترین تبدیل مجوز کاغذی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.