سیدجواد ساداتینژاد در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: اگر کاشان را به صورت مرکز در نظر بگیریم جاده هایی که از ابوزیدآباد، مشکات، برزک، نوشآباد و سفیددشت به آن ختم میشوند، جادههایی خطر ساز بوده که برای مردم و مسئولان آزاردهنده است.
وی افزود: عبور خط مواصلاتی شمال و جنوب کشور از کاشان و به تبع آن ایجاد ترافیک به دلیل عدم وجود کمربندی در ورودی و خروجی کاشان، مشکلات بسیاری را در حوزه ترافیکی منطقه به وجود میآورد و حتی ترافیک آن در امر خدماترسانی امدادهای درمانی و … مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کنارگذر کاشان و آران و بیدگل و اتصال آن به جاده گرمسار، یک طرح ملی با ردیف اعتبار ملی و پروژه راهبردی در منطقه است و انتقال عبور خودروهای سنگین به خارج از منطقه همواره یک اولویت راهبردی است که میتواند ایمنی و تسهیل در حوزه معابر و جادههای شهری منطقه را ایجاد کند.
وی گفت: این کنارگذر از میدان امام علی (ع) در ورودی کاشان آغاز شده و به طول ۵۰ کیلومتر از حاشیه شهر آران و بیدگل به جاده قدیم قم- کاشان منتقل میشود که میتواند سبب امنیت محدوده ترافیکی این منطقه شده و برای کریدور شمال-جنوب موقعیت ایمنتری ایجاد کند.
ساداتینژاد افزود: برای ادامه ساخت این طرح در بودجه سال جاری ۷۰ میلیارد ریال اعتبار پیشبینی شده که نسبت به اعتبار سال ۹۶ حدود ۴۰ درصد رشد داشته است.
وی تصریح کرد: کمربندی کاشان و آران و بیدگل از دیگر طرحهای در حال ساخت این منطقه است که از میدان امام علی (ع) شروع شده و از کنار ریل راهآهن با عبور از روی جادههای قدیم و جدید آران و بیدگل به کاشان و همچنین جاده نوشآباد به کاشان بعد از پلیس راه راوند به جاده قدیم قم متصل میشود.
نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخی افراد شبهههایی را مطرح کردهاند مبنی بر اینکه با توجه به عبور این جاده از روی کنارگذر، این جاده مازاد است و ساخت آن کارآیی کنارگذر را تحتالشعاع قرار میدهد. در حالی که این دو جاده کاربری کاملا متفاوتی دارند.
وی با تاکید بر اینکه این جاده، کمربندی وحدت است و میزان دسترسیهای جادهای را برای شهروندان دو منطقه بهتر و منجر به کاهش ترافیک دو شهرستان میشود، گفت: از مسئولان دو شهرستان تقاضا دارم این امکان را تبدیل به یک اختلاف نکنند.
انتهای پیام