صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / جاده‌های منطقه کاشان از امنیت مناسبی برخوردار نیستند
جاده‌های منطقه کاشان از امنیت مناسبی برخوردار نیستند

نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی:

جاده‌های منطقه کاشان از امنیت مناسبی برخوردار نیستند

نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: عموم جاده‌های منطقه کاشان و آران و بیدگل از امنیت مناسبی برخوردار نبوده و دارای مشکلات ایمنی هستند و شهروندان بسیاری در این جاده ها دچار خسارت‌های جانی و مالی می‌شوند.

جاده

سیدجواد ساداتی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا،  اظهار کرد: اگر کاشان را به صورت مرکز در نظر بگیریم جاده هایی که از ابوزیدآباد، مشکات، برزک، نوش‌آباد و سفیددشت به آن ختم می‌شوند، جاده‌هایی خطر ساز بوده که برای مردم و مسئولان آزاردهنده است.

وی افزود: عبور خط مواصلاتی شمال و جنوب کشور از کاشان و به تبع آن ایجاد ترافیک به دلیل عدم وجود کمربندی در ورودی و خروجی کاشان، مشکلات بسیاری را در حوزه ترافیکی منطقه به وجود می‌آورد و حتی ترافیک آن در امر خدمات‌رسانی امدادهای درمانی و … مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کنارگذر کاشان و آران و بیدگل و اتصال آن به جاده گرمسار، یک طرح ملی با ردیف اعتبار ملی و پروژه راهبردی در منطقه است و انتقال عبور خودروهای سنگین به خارج از منطقه همواره یک اولویت راهبردی است که می‌تواند ایمنی و تسهیل در حوزه معابر و جاده‌های شهری منطقه را ایجاد کند.

وی گفت: این کنارگذر از میدان امام علی (ع) در ورودی کاشان آغاز شده و به طول ۵۰ کیلومتر از حاشیه شهر آران و بیدگل به جاده قدیم قم- کاشان منتقل می‌شود که می‌تواند سبب امنیت محدوده ترافیکی این منطقه شده و برای کریدور شمال-جنوب موقعیت ایمن‌تری ایجاد کند.

ساداتی‌نژاد افزود: برای ادامه ساخت این طرح در بودجه سال جاری ۷۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده که نسبت به اعتبار سال ۹۶ حدود ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: کمربندی کاشان و آران و بیدگل از دیگر طرح‌های در حال ساخت این منطقه است که از میدان امام علی (ع) شروع شده و از کنار ریل راه‌آهن با عبور از روی جاده‌های قدیم و جدید آران و بیدگل  به کاشان و هم‌چنین جاده نوش‌آباد به کاشان بعد از پلیس راه راوند به جاده قدیم قم متصل می‌شود.

نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخی افراد شبهه‌هایی را مطرح کرده‌اند مبنی بر اینکه با توجه به عبور این جاده از روی کنارگذر، این جاده مازاد است و ساخت آن کارآیی کنارگذر را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. در حالی که این دو جاده کاربری کاملا متفاوتی دارند.

وی با تاکید بر اینکه این جاده، کمربندی وحدت است و میزان دسترسی‌های جاده‌ای را برای شهروندان دو منطقه بهتر و منجر به کاهش ترافیک دو شهرستان می‌شود، گفت: از مسئولان دو شهرستان تقاضا دارم این امکان را تبدیل به یک اختلاف نکنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.