صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / استقبال رهبر چریک‌های مورو از تصویب لایحه خودمختاری در پارلمان فیلیپین
استقبال رهبر چریک‌های مورو از تصویب لایحه خودمختاری در پارلمان فیلیپین

استقبال رهبر چریک‌های مورو از تصویب لایحه خودمختاری در پارلمان فیلیپین

پس از تصویب لایحه اعطای خودمختاری به چریک‌های مورو در پارلمان فیلیپین، رهبری این گروه از این قانون حمایت کرد.

رهبر چریک‌های مورو

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، مراد ابراهیم، رهبر چریک‌های مورو از تایید این لایحه که بخش کلیدی قانونی برای خودمختاری بیشتر در منطقه عمدتا مسلمان‌نشین مورو بانگسامورو واقع در جنوب فیلیپین است، حمایت و از آن استقبال کرده است.

این لایحه روز سه شنبه توسط مجلس نماینگان مورد تایید قرار گرفت و قرار است برای تبدیل شدن به قانون به امضای رودریگو دوترته، رئیس جمهوری این کشور برسد.

رهبری گروه چریکی مورو گفت: ما در یک نقطه عطف دیگر در تلاش برای انقلاب خود هستیم. ما بهترین بخش از زندگی خود را در این کشمکش صرف کرده‌ایم. می‌دانیم که چالش‌های بیشتری در آینده خواهیم داشت. ما باید تلاش خود را بیشتر کنیم و به آن ادامه دهیم.

وی ادامه داد:‌ تا زمانیکه روند صلح ادامه یابد از آن حمایت می کنیم. دولت ترکیه در حمایت از عادی شدن این روند بسیار فعال است. هرگونه موفقیتی مورد حمایت اکثریت مردم فیلیپین قرار می گیرد.

لایحه اعطای خودمختاری بیشتر برای بانگسامورو جایگزین منطقه خودمختاری کنونی میندانائو می‌شود که ظرفیت‌های سیاسی و مالی زیادی دارد.

جبهه آزادی بخش مورو قانون بانگسامورو را بعنوان یکی از درخواست های توافق صلح امضا شده در ۲۰۱۴ میان مسلمانان جنوب فیلیپین با رئیس جمهوری وقت مطرح کرده بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.