صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / ادعاهای بی اساس نماینده دائم عربستان در سازمان ملل علیه ایران
ادعاهای بی اساس نماینده دائم عربستان در سازمان ملل علیه ایران

ادعاهای بی اساس نماینده دائم عربستان در سازمان ملل علیه ایران

نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل ایران را به ایجاد بی ثباتی در منطقه متهم کرد.

عبدالله المعلمی، نماینده عربستان در سازمان ملل

به گزارش کسب و کار نیوز، عبدالله المعلمی، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل پیش از این نیز در اظهاراتی مدعی شد که عربستان خواستار مجازات کسانی است که با گلوله قناصه در غزه با بشکه‌های انفجاری و با حمایت نظام ایران در سوریه به کشت و کشتار می‌پردازند.

وی با طرح ادعاهایی علیه جمهوری اسلامی ایران افزود که ما همچنین خواستار مجازات کسانی هستیم که به وسیله‌ شبه نظامیان در لبنان، سوریه و دیگر مکان‌ها به کشتار فعلی می‌پردازند. شبه نظامیان ایران به کشتار منظم در بیش از یک کشور می‌پردازند و باعث ایجاد مشکلات برای مردم یمن شدند.

ادعای تلاش ایران برای ایجاد بی ثباتی در منطقه درحالی مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می کنند جمهوری اسلامی ایران به دنبال ایجاد صلح، ثبات و امنیت در منطقه است و برای حل بحران های منطقه از جمله بحران یمن و سوریه تلاش های فراوانی کرده است و از ایجاد راه حل سیاسی و مسالمت آمیز به جای راه حل نظامی استقبال کرده است.

این ادعا در حالی مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران هیچ دخالتی در امور داخلی یمن ندارد و خواستار ایجاد راه حل مسالمت آمیز برای حل بحران یمن است.

ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان نزدیک به سه سال است که زنان و کودکان یمنی را به قتل می رساند، مدارس و بیمارستان های آنان را بمباران می کند و از رسیدن غذا و دارو و کمک‌های بشردوستانه به آن‌ها ممانعت می‌کند و به دلیل تجاوزهای وحشیانه‌اش در یمن در لیست سیاه سازمان ملل قرار گرفت.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان قبل از این نیز در واکنش به تحولات اخیر یمن، با اشاره به تداوم تجاوز وحشیانه خارجی که به نابودی زیرساخت‌ها و محاصره همه جانبه و کشتار جمعی و خاموش ملت یمن منجر شده است، ابراز امیدواری کرد: همه گروه‌ها، احزاب و جریان‌های سیاسی و اجتماعی یمن، ضمن همبستگی با یکدیگر از جبهه واحد ملی علیه تجاوز خارجی محافظت کنند.

قاسمی با ابراز تاسف از درگیری‌های اخیر و دعوت همه نیروهای یمنی به آرامش و خویشتنداری ابراز امیدواری کرد و افزود: تمامی اختلافات داخلی در چارچوب گفت‌وگو حل و فصل و زمینه هرگونه سوء‌استفاده دشمنان خارجی ملت یمن مسدود شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.