صفحه اصلی / سرخط خبرها / اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری
اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری

مازندرانی در توضیحات انتشار لیست دریافت‌کنندگان تسهیلات عنوان کرد

اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در خصوص انتشار لیست افراد و شرکت‌های دریافت‌کننده تسهیلات اشتغالزایی از محل اعتبارات اشتغال فراگیر، روستای و عشایری و مشاغل خانگی در استان گلستان توضیحاتی ارائه کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان

به گزارش کسب و کار نیوز، «سعید مازندرانی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای استان گلستان در نظر گرفته شد.

وی افزود: تاکنون ۵۱ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری استان گلستان به ۶۸۸ طرح برای ایجاد ۱۳۵۰ شغل پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تصریح کرد: در بخش اشتغال فراگیر نیز مبلغ ۴۰ میلیارد تومان برای ۴۶ طرح پرداخت شد. کارمزد این تسهیلات ۱۶ درصد است.

مازندرانی خاطرنشان کرد: در سال گذشته مبلغ ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان وام مشاغل خانگی پرداخت شد. این تسهیلات ۱۹۰۰ درخواست کننده داشته که تاکنون ۱۶۰۰ نفر از این تسهیلات استفاده کردند.

وی در ادامه گفت: جهت شفاف‌سازی، همه اطلاعات پرداختی‌های ما از محل اعتبارات اشتغال فراگیر، روستای و عشایری هم‌چنین مشاغل خانگی در سایت این اداره‌کل قرار داده شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به نظارت‌ها در این حوزه اشاره کرد و افزود: پیش از پرداخت تسهیلات باید اهلیت افراد از طریق دستگاه‌های معرفی‌کننده و کارگروه اشتغال شهرستان تایید شود و بازرسی از محل طرح انجام گیرد. پس از آن طرح در کمیته استانی با حضور نمایندگان دستگاه متولی و تاییدکننده طرح، بانک، دستگاه های نظارتی و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی می‌شود.

مازندرانی خاطرنشان کرد: طرح‌هایی که بیش از ۲ میلیارد تومان هستند،‌ در کمیته‌ای که زیر نظر معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری است، بررسی می‌شود و در سه مرحله نظارت صورت می‌گیرد و در صورت تایید طرح به بانک معرفی می‌شود. بانک نیز مراحل قانونی و کارشناسی خود را مجدداً بررسی و در صورت نداشتن بدهی فرد و دارا بودن توجیه فنی و اقتصادی طرح، تسهیلات را پرداخت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پس از دریافت وام، نظارت بر اجرای طرح‌ها توسط کمیته بازرسی زیر نظر استانداری که اعضای آن متشکل از دستگاه‌های اجرایی و نظارتی هستند، صورت می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: اگر واحدی طرح را اجرا نکند، طرح برگشت داده شده، پول عودت گرفته و جریمه هم در نظر گرفته خواهد شد.

مازندرانی در ادامه گفت: خوشبختانه با تسهیلاتی که در بخش رونق تولید، اشتغال فراگیر، روستای و عشایری و مشاغل خانگی پرداخت شد، نرخ بیکاری استان در فصل بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته ۴٫۸ درصد کاهش پیدا کرد و به ۸٫۸ درصد رسید.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت نرخ مشارکت اقتصادی از ۳۸ درصد به ۴۰٫۱ درصد افزایش یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به پیگیری‌های مسئولین ارشد استان به این بخش، گفت: سال گذشته ۹ درصد کاهش اخراج از واحدهای تولیدی را داشتیم. امسال نیز در سه ماهه شاهد کاهش ۶ درصدی اخراج از واحدهای تولیدی استان هستیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.