صفحه اصلی / استان ها / کردستان / اتمام عملیات ساخت بیمارستان ۲۳۷ تختخوابی سقز تا آذرماه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد:

اتمام عملیات ساخت بیمارستان ۲۳۷ تختخوابی سقز تا آذرماه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی پیمانکار ساخت بیمارستان سقز نیست و صرفا بهره بردار است، گفت: عملیات فیزیکی ساخت بیمارستان 237 تختخوابی سقز تا آذرماه سال جاری پایان می‌یابد.

بیمارستان

به گزارش کسب و کار نیوز، سیامک واحدی به همراه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با حضور در برنامه پرسمان سیمای مرکز کردستان، با اشاره به حادثه کشته شدن تعدادی از هم استانی‌ها در حادثه تریلی نفتکش و اتوبوس مسافربری، اظهار کرد: همکاران فوریت های پزشکی دانشگاه چهار تا پنج دقیقه بعد از وقوع حادثه تریلی نفتکش و اتوبوس مسافربری، با ۱۵ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در محل حاضر شده و بعد از ۱۰ دقیقه هم بنده به همراه معاون درمان دانشگاه و سایر مسئولان استانی و شهرستانی در محل حاضر شدیم و بر نحوه امداد رسانی به مجروحان نظارت کردیم.

وی افزود: سپس در کنار سایر مسئولان تا ساعت پنج صبح در شورای تامین استان حاضر و مشغول بررسی ابعاد موضوع و تسریع و بهبود خدمات بودیم؛ در این زمینه، علت وقوع حادثه در حیطه مسئولیت و اطلاعات ما نیست اما مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان به نحو احسن کار خود را به انجام رسانید که اسناد و مدارک این نوع امداد رسانی سریع به طور کامل در مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه موجود است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، در ادامه با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی پیمانکار ساخت بیمارستان سقز نیست و صرفا بهره بردار است، عنوان کرد: این بیمارستان به صورت ۲۳۷ تختخوابی خواهد بود و بعد از سفر مقام عالی وزارت بهداشت قرار بر احداث یک بخش در این بیمارستان هم گرفته شد و با توجه به قولی که پیمانکار این پروژه (وزارت راه و شهرسازی) داده است، تا آبان و نهایتا آذر ماه سال جاری عملیات فیزیکی ساخت بیمارستان خاتمه می‌یابد.

وی ادامه داد: در زمینه تجهیز این بیمارستان، از روز بعد از سفر وزیر بهداشت به بانه و سقز، خرید دستگاه‌های پزشکی این بیمارستان شروع شده و هر زمان پیشرفت فیزیکی به بالای ۸۵ درصد برسد بهره برداری شروع خواهد شد و طی یک پکیج کامل با سفر وزیر بهداشت رسما افتتاح خواهد شد.

واحدی در بخشی دیگر از سخنان خود، با تاکید بر اینکه، در زمینه سامانه نوبت دهی بیمارستان‌های دانشگاه از پیشنهادات و نظرات عملی و سازنده استقبال می‌کنیم، بیان کرد: دانشگاه قوی‌ترین ابزارها و تجهیزات و نیز خبره‌ترین کارشناسان اینترنت را در جهت بهبود ارائه خدمات به مردم به کار گرفته و نوبت ویزیت اکثر پزشکان فاقد مشکل است.

وی افزود: این پزشکان پنج روز در هفته در کلینیک ویژه حاضر و در هر نوبت ۴۰ نفر را ویزیت می‌کنند که تا حدی از مشکلات موجود را کم کرده است‌. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در زمینه بهبود خدمات بهداشتی درمانی در سال‌های اخیر در استان اعلام کرد: تخت های ویژه فعال در استان کردستان قبل از اجرای طرح تحول سلامت ۱۴۴ تخت فعال وجود داشت که در حال حاضر ۲۳۹ تخت فعال وجود دارد که تا دو هفته دیگر ۱۴ تخت و تا آخر تابستان ۱۴ تخت ویژه دیگر هم به ظرفیت تخت های ویژه استان اضافه می‌شود . 

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر کیفیت و سطح ارائه خدمات دیالیز به بیماران کلیوی پیشرفت داشته است، تصریح کرد: به زودی ۵۵۰۰ تا ۵۷۰۰ دستگاه دیالیز جدید وارد ناوگان ارائه خدمات به بیماران دیالیزی در سطح کشور خواهد شد که خبر خوبی برای این قبیل بیماران است. 

واحدی ضمن بیان اینکه در بیمارستان‌های استان همراه سرا وجود دارد که در مواقع لازم به همراهان خدمات ارائه می‌دهند، بیان کرد: از مردم عزیز استان تقاضا داریم که از ملاقات‌های غیر ضروری بیماران در بیمارستان بپرهیزند و به مجموعه دانشگاه و کادر بیمارستان‌ها در زمینه ارائه خدمات اعتماد کنند که همواره با نهایت دلسوزی مشغول به انجام وظیفه هستند. 

در ادامه این برنامه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز اظهار کرد: در زمان وقوع حادثه تریلی نفتکش و اتوبوس مسافربری، پایگاه فوریت‌های پزشکی مرکز عباس آباد سنندج در کمتر از پنج دقیقه بعد از وقوع حادثه در محل حاضر شده و سپس با ایجاد هماهنگی‌های متعدد، خدمات امدادی و تخصصی در حجم بالا به مجروحان ارائه شد. 

هومن قصری با بیان اینکه، یکی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت از سال ۹۳ به بعد، اورژانس و مخصوصا اورژانس پیش بیمارستانی است که به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفت، افزود: از سال ۹۳ به بعد تعداد ۵۶ پایگاه فوریت های پزشکی شامل دو پایگاه روستایی، چهار پایگاه کد دوم شهری، یک اورژانس هوایی، ۱۸ پایگاه شهری و ۳۱ پایگاه جاده‌ای به علاوه دو دستگاه آمبولانس موتوری به استان افزوده شده است که با بهره‌گیری از ۹۹ دستگاه آمبولانس در مرکز فوریت‌ها و ۴۷ دستگاه در بیمارستان ها به ارائه خدمات می‌پردازند و ظرف یک ماه آینده دو پایگاه بابارشانی و قروچای قروه هم افتتاح و وارد چرخه ارائه خدمات امدادی دانشگاه می‌شوند. 

وی در زمینه بیمارستان بانه، بیان کرد: بیمارستان جدید رازی بانه یک بیمارستان تخصصی مادر و کودک است و بیمارستان صلاح الدین ایوبی این شهرستان دارای بخش‌های   ICU و CCU بوده و نیز خدمات تخصصی قلبی نیز در آنجا ارائه می‌شود اما بیمارانی که نیاز به خدمات سطح سه فوق تخصصی آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی و جراحی قلب پیدا کنند، به مرکز استان ارجاع می‌شوند. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه، طرح تحول سلامت در جهت ارائه خدمات با کیفیت و شایسته به مردم عزیز کشورمان ارائه و اجرایی شده است اما در کنار آن بحث سطح بندی ارائه خدمات هم باید رعایت شود، عنوان کرد: در بحث ارائه خدمات درمانی زیاد مرزبندی‌های جغرافیایی استان‌ها مورد توجه نیست و اکثرا با توجه به نظام سطح بندی ارائه خدمات اقدام می‌شود.

قصری در زمینه ارائه خدمات درمانی در شهر موچش هم بیان کرد: خدمات درمانی در شهر موچش جزو سطح یک ارائه خدمات به همراه یک پایگاه فوریت های پزشکی بوده و در این زمینه یک مرکز جامع خدمات سلامت در این شهر وجود دارد که تا ساعت ۱۴ به ارائه خدمات به مردم این شهر می‌پردازد و بعد از آن اگر مورد حادی پیش بیاید با آمبولانس فوریت‌های پزشکی به یکی از شهرهای کامیاران یا سنندج ارجاع داده می‌شوند.  

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرغ‌

تست اعتیاد مرغ‌های کردستان منفی اعلام شد

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا, مجتبی ورمقانی با تکذیب خبر خوراندن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.