صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / یک کشاورز: مشکلمان تبعیض است
یک کشاورز: مشکلمان تبعیض است

در پی اعتراض در سکوت و مسالمت‌آمیز کشاورزان شرق اصفهان؛

یک کشاورز: مشکلمان تبعیض است

دبیر نظام صنفی کشاورزان استان اصفهان گفت: چرا امنیت لوله یزد را به هر شکل تامین می‌کنند، اما امنیت رودخانه زاینده‌رود را برای جلوگیری از دزدی آب تامین نمی‌کنند؟

کشاورزان

اسفندیار امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در رابطه با اعتراض امروز (سه شنبه) کشاورزان اصفهان در مقابل استانداری، اظهار کرد: مطالبه کشاورزان اصفهان اجرای مصوبات شورای عالی آب و قانون است.

وی ادامه داد: کشاورزان نمی‌گویند آب شرب را قطع کرده و به ما بدهید. کشاورزان می‌گویند بیشتر از نیازی که در اصفهان برای شرب و حفظ حیات کشاورزی و باغات وجود دارد در چهامحال خلاف مصوبات برداشت می‌شود.

دبیر نظام صنفی کشاورزان استان اصفهان افزود: کشاورزان با این مساله مشکل دارند که چرا باید درخت ۴۰ ساله ما به عنوان حق‌آبه‌دار خشک شود و بگویند مشکل شرب داریم در حالی که اگر دنبال رودخانه برویم می‌بینیم همه زمین‌های بالادست که حق‌آبه ندارند بیشتر از سال گذشته برداشت آب دارند.

امینی گفت: کلیه زمین‌های بالای چم آسمان مشابه سال‌های گذشته و حتی بیشتر، برای درخت‌های هلو و بادام آب برداشت می‌کنند اما اینجا می‌گویند به خاطر شرب آبی وجود ندارد که به کشاورزان بدهیم.

وی افزود: کشاورزان می‌گویند شرب مردم ایران زمین مهمترین بخش است اما آبی که وجود دارد برای شرب مصرف نمی‌شود. طبق مصوبات شورای عالی آب و شورای هماهنگی رودخانه زاینده‌رود، نباید در بالادست آبی برداشت شود.

دبیر نظام صنفی کشاورزان استان اصفهان تصریح کرد: چرا وقتی در اصفهان برای لوله یزد اتفاقی رخ می‌دهد دادستان‌ها و نیروهای امنیتی و وزارت کشور و همه در این نقطه مستقر شده و برای چندین ماه با استقرار یگان‌ویژه امنیت لوله یزد را تامین می‌کنند اما برای خود رودخانه زاینده حتی یک نیروی ساده هم قرار نداده‌اند تا از دزدی آب جلوگیری شود. 

امینی سوال کرد: چرا در یک استان، استاندار و کشاورزان را رها کرده اند تا هر اقدام غیر قانونی که دوست دارند انجام دهند اما در اصفهان اینگونه قهری با کشاورزان برخورد می‌شود. چرا دولت و وزارت نیرو با تبعیض و خلاف قانون عمل می‌کنند؟

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.