صفحه اصلی / استان ها / مازندران / ورود سمی خطرناک به سبد غذایی مردم

ورود سمی خطرناک به سبد غذایی مردم

استفاده از سموم در مزارع برنج ممکن است به صورت مستقیم در دانه برنج ذخیره نشود اما در محیط و آب‌های زیر زمینی و همچنین تالاب ها تجمع پیدا کرده و از طریق چرخه اکوسیستم به سبد غذایی مردم ورود پیدا می کند.

شالیزارهای برنج مازندران پس از باران

مازندران استانی است که تولید محصولات کشاورزی به ویژه برنج به دلیل حاصلخیز بودن خاک، آن را نسبت به سایر استان‌های کشور متمایز کرده است.

برنج‌های طارم، بهنام، ندا و غیره که عطر و بوی مثال زدنی آنها، هوش را از هر مسافری که حداقل یک بار به این استان در ایام برداشت محصول سفر کرده باشد، می برد.

اما این روزها تولید برنج در مازندران با یک چالش بزرگ رو به رو شده است، چالشی با رنگ و بوی حیات، “کم‌آبی”!

این روزها که تمام کشور درگیر تنش‌های شدید آبی هستند، مازندران نیز از آن بی بهره نمانده است و با کاهش بیش از ۲۰ درصدی آب رو به رو شده به گونه‌ای که مسئولان سازمان جهاد کشاورزی این استان کشت برنج اول را در برخی از شهرهای شرقی و کشت دوم را در بسیاری از شهرستان‌های این استان ممنوع اعلام کرده‌اند.

به خوبی به یاد داریم که در سال‌های گذشته، زمانی که کشاورزان سختکوش مازندرانی تنها یک بار از اراضی شالیزاری خود استفاده می کنند، مسئولان خواستار استفاده دو و حتی سه بار استفاده از آن زمین ها و بهره‌ بیشتر اقتصادی از آن بودند اما چقدر زود دیر شده است و دیگر حتی در برخی از مناطق اجازه کشت نخست را نیز ندارند چه برسد به کشت دوم.

به گزارش کسب و کار نیوز مازندران

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کرونا

تست کرونا ۲۵۰ بیمار مبتلا به کرونا مثبت در بابل اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از اول اسفند ماه تاکنون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.