صفحه اصلی / فرهنگی / میراث فرهنگی و گردشگری / نمایشگاه سراسری صنایع دستی در کرمانشاه آغاز به کار کرد
نمایشگاه سراسری صنایع دستی در کرمانشاه آغاز به کار کرد

نمایشگاه سراسری صنایع دستی در کرمانشاه آغاز به کار کرد

یازدهمین نمایشگاه سراسری و تخصصی صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران عصر سه شنبه با حضور جمعی از مسئولان در محل نمایشگاه بین المللی کرمانشاه آغاز به کار کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز گفت: هنرمندانی از ۲۷ استان کشور در قالب ۱۵۰ غرفه آثار خود را در این نمایشگاه در معرض نمایش گذاشته اند.
پروانه حیدری ، زمان این نمایشگاه را از دوم تا هفتم مرداد به مدت پنج روز اعلام کرد و افزود: علاقه مندان می توانند هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۲ از نمایشگاه دیدن کنند.
او گفت: زمان بازدید از نمایشگاه در روز جمعه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ خواهد بود.
وی اظهار داشت: در غرفه های نمایشگاه آثار ارغوان بافی، گیوه بافی، میناکاری، البسه محلی، خراطی، قلم زنی، ملیله سازی، حصیربافی، تراش شیشه، زیورآلات، قلم زنی و دیگر هنرها در معرض دید عموم به نمایش گذاشته شده است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه همچنین در ادامه گفت: امسال با توجه به افتتاح بازارچه صنایع دستی استان در جوار نمایشگاه بین المللی، ۱۸ غرفه در محل این بازارچه برپا و مابقی در محل نمایشگاه دائمی است.
حیدری افزود: در نمایشگاه امسال ۷۰ غرفه به هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان کرمانشاه اختصاص یافته است.
او برپایی چهار سیاه چادر در محوطه نمایشگاه را از جمله برنامه های جنبی نمایشگاه امسال ذکر کرد و گفت: در این سیاه چادرها انواع نان و کلوچه های محلی پخت و عرضه می شود.
وی تصریح کرد: در مراسم اختتامیه که هفتم مرداد برگزار می شود از غرفه برتر، فروش برتر و کلاس آموزشی برتر نیز تجلیل می شود.
وی اضافه کرد: در برخی از غرفه ها، کلاس های آموزشی با حضور هنرمندان برگزار می شود.
براساس آمارهای غیررسمی اکنون حدود ۷۰ هزار هنرمند در بخش صنایع دستی در استان کرمانشاه در ۲۵۰ رشته فعالیت دارند اما براساس آمارهای رسمی تعداد این افراد ۱۰ هزار نفر است که زیرپوشش بیمه نیز هستند.
کرمانشاه یکی از مهدهای صنایع دستی کشور است و از جاجیم بافی، چاقوسازی و ابزارآلات فلزی ، قلمزنی ، منبت، معرق، پارچه دستباف، نازک کاری چوب و ریزه کاری چوب، نمد مالی، مصنوعات چرمی و ساخت زیورآلات محلی، چیخ بافی، فلزکاری، دوخت های سنتی (رودوزی)، گلیم گل برجسته، سفالگری، طراحی سنتی، سبد بافی، نساجی (موج بافی و اهرامی بافی ) تراش شیشه، رنگرزی سنتی، طراحی فرش، تذهیب، نگارگری، خراطی و مجسمه سازی می توان به عنوان تولیدات کنونی استان نام برد.
۳۰۳۳/۸۰۶۶

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴۲ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران/ بازدید ۵ میلیون خارجی از ایران در ۱۱ ماه

به گزارش کسب و کار نیوز، سازمان جهانی گردشگری وابسته به سازمان ملل در گزارشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.