به گزارش کسب و کار نیوز، بهزاد سلطانی در پنل تخصصی الگوی اسلامی پیشرفت، ابتدا به تحلیل مختصری در مورد میزان وجود نوآوری در استارتآپها پرداخت و گفت: استارتآپها در ایران در مرحله ایدهپروری بیشتر کپی میکنند تا نوآوری، که البته این موضوع به طور طبیعی و به دلیل تجربه کشورهای دیگر نهتنها مشکلی ندارد بلکه برای انتقال سریع ایدههای روز ضروری است.
وی افزود: در مرحله توسعه محصول نیز به دلیل اینکه اکثر استارتآپها در حوزه خدمات و IT فعالیت میکنند، حجم فعالیت در توسعه محصول به نسبت سایر مراحل کمتر بوده و در پی آن نوآوری کمتری نیز مورد نیاز است؛ ولی در مرحله بازار استارتآپها کاملاً نوآور بودهاند و با کسب سهم قابل توجهی از بازار توانستهاند پیشتاز بوده و موج تحول فناوری در کشور ایجاد کنند.
سلطانی ادامه داد: تحلیلی که از شرکتهای دانشبنیان ارائه شد، متفاوت بود و نشان میدهد شرکتهای دانشبنیان چون در تبدیل ایده به محصول تولیدی عمدتاً فعالیت میکنند، در مرحله توسعه محصول نوآوری بیشتری دارند و قوی هستند، ولی در نوآوری بازار کمتر موفق بودهاند.
انتهای پیام