صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / شرکت‌های استارت‌آپ، پیشتاز و عامل ایجاد موج اول توسعه تکنولوژی در کشورند

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی:

شرکت‌های استارت‌آپ، پیشتاز و عامل ایجاد موج اول توسعه تکنولوژی در کشورند

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان عمدتاً در تبدیل ایده به محصول تولیدی فعالیت می‌کنند و به همین دلیل در مرحله توسعه محصول نوآوری بیشتری دارند، ولی در نوآوری بازار کمتر موفق بوده‌اند.

دکتر بهزاد سلطانی، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی

به گزارش کسب و کار نیوز، بهزاد سلطانی در پنل تخصصی الگوی اسلامی پیشرفت، ابتدا به تحلیل مختصری در مورد میزان وجود نوآوری در استارت‌آپ‌ها پرداخت و گفت: استارت‌آپ‌ها در ایران در مرحله ایده‌پروری بیشتر کپی می‌کنند تا نوآوری، که البته این موضوع به طور طبیعی و به دلیل تجربه کشورهای دیگر نه‌تنها مشکلی ندارد بلکه برای انتقال سریع ایده‌های روز ضروری است.

وی افزود: در مرحله توسعه محصول نیز به دلیل اینکه اکثر استارت‌آپ‌ها در حوزه خدمات و IT فعالیت می‌کنند، حجم فعالیت در توسعه محصول به نسبت سایر مراحل کمتر بوده و در پی آن نوآوری کمتری نیز مورد نیاز است؛ ولی در مرحله بازار استارت‌آپ‌ها کاملاً نوآور بوده‌اند و با کسب سهم قابل توجهی از بازار توانسته‌اند پیشتاز بوده و موج تحول فناوری در کشور ایجاد کنند.

سلطانی ادامه داد: تحلیلی که از شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شد، متفاوت بود و نشان می‌دهد شرکت‌های دانش‌بنیان چون در تبدیل ایده به محصول تولیدی عمدتاً فعالیت می‌کنند، در مرحله توسعه محصول نوآوری بیشتری دارند و قوی هستند، ولی در نوآوری بازار کمتر موفق بوده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.