صفحه اصلی / استان ها / همدان / خسارت ۸۰ میلیاردی به باغات و اراضی زراعی اسدآباد
خسارت ۸۰ میلیاردی به باغات و اراضی زراعی اسدآباد

خسارت ۸۰ میلیاردی به باغات و اراضی زراعی اسدآباد

فرماندار شهرستان اسدآباد با تأکید براینکه 25 درصد این اراضی دارای بیمه محصولات ‌هستند، گفت: اراضی زراعی و باغی شهرستان در سال‌ جاری دچار 80 میلیارد ریال خسارت شد.

 

‌به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، ‌کریم حمیدوند در جلسه استمهال بانکی با اشاره به خسارت ۱۰ هزار و ۴۹۰ هکتاری اراضی زراعی و باغی شهرستان بر اثر سرمازدگی، تگرگ، سیل و آبگرفتگی در سه ماه اول سال‌جاری‌‌ اظهار کرد: سال گذشته نیز ۲۲ میلیارد ریال به اراضی زراعی و باغی شهرستان به دلیل عوامل قهری خسارت وارد شد که از این میزان خسارت ‌۷میلیارد ریال توسط صندوق به کشاورزان پرداخت شد‌.

وی تصریح کرد: در استان‌هایی که دچار خسارت سرمازدگی و خشکسالی شده‌اند، بر‌اساس بند “خ” ماده ۳۳ مصوبه هیأت وزیران به کشاورزان خسارت دیده که به عنوان بدهکار بانکی ‌سال زراعی ۹۶-۹۷ سررسید تسهیلات‌شان فرا رسیده برای اصل بدهی، سود، دیرکرد و جرائم ۲ سال استمهال داده خواهد شد‌.

وی افزود: در همین راستا برای پالایش کشاورزان خسارت دیده کارگروهی به دبیری جهاد کشاورزی و ریاست فرماندار هر شهرستان تشکیل شده ‌و با همکاری بانک‌ها لیست کشاورزان بدهکار بانکی استخراج و به دستگاه جهادکشاورزی معرفی و جهاد کشاورزی صحت و سقم کشاورز بودن این افراد را تأیید کرده و با تأیید نهایی فرماندار برای اجرا و استمهال ۲ ساله مجدد لیست مورد نظر به بانکها ارسال خواهد شد‌.

حمیدوند با تأکید بر اینکه با توجه به خسارات بالای اراضی باغی شهرستان جهت‌گیری این استمهال‌ها باید به سمت باغات خسارت دیده  و خسارت دیدگان واقعی شهرستان باشد، خاطر‌نشان کرد: با توجه به محدود بودن زمان سرعت در کار به نفع شهرستان بوده چرا که اگر سقف استمهالات پر شود از این طرح بی‌بهره خواهیم ماند‌.

فرماندار اسدآباد یاد آورشد: از مجموع ۲۵ درصدی بیمه محصولات کل اراضی شهرستان ‌تنها ۲ درصد باغات منطقه  بیمه محصولات هستند‌.

حمیدوند اضافه کرد: کشاورزان خسارت دیده سال زراعی ۹۷ _۹۶ که دچار خسارت ناشی از عوامل قهری شده‌اند و سررسید تسهیلات آنان فرارسیده با طی کردن مراحل فوق ذکر در راستای اصل بدهی، سود، دیرکرد و جرایم از ۲ سال استمهال برخوردار خواهند شد.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی همدان نیز اظهار کرد: از ابتدای سال در اثر عوامل قهری شامل تگرگ‌، سیل‌، آبگرفتگی‌، رعد وبرق و طوفان ۳۳۶ هزار و ۵۷۰ هکتار از اراضی زراعی و ۲۶ هزار و ۴۶۸ هکتار از اراضی باغی استان همدان  افزون بر ۷۷۲ میلیارد تومان دچار خسارت شد.

احمد ظفری با بیان اینکه سطح کل بیمه محصولات زراعی و باغی استان بیش از ۲۳۲ هزار هکتار است، گفت: در راستای بیمه محصولات کشاورزی استان همدان رتبه دوم کشوری را دارد.

وی با اشاره به اینکه استان همدان امسال رتبه چهارم را در بحث خسارت اراضی کشاورزی داشت، تصریح کرد: سال گذشته نیز ۲۱۶ هکتار از اراضی زراعی و باغی استان براثر عوامل قهری دچار خسارت شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.