صفحه اصلی / استان ها / هرمزگان / جشن نوروز صیاد باید به یک جشنواره بین‌المللی تبدیل شود
جشن نوروز صیاد باید به یک جشنواره بین‌المللی تبدیل شود

استاندار هرمزگان:

جشن نوروز صیاد باید به یک جشنواره بین‌المللی تبدیل شود

‌استاندار هرمزگان جشن نوروز صیاد را یک مناسبت بسیار زیبا و ظرفیت فرهنگی برای هرمزگان دانست.

استاندار

‌به گزارش کسب و کار نیوز، ‌فریدون همتی شب گذشته(اول مرداد) در پانزدهمین جشنواره بومی محلی نوروز صیاد که در روستای بندر سلخ جزیره قشم برگزار شد، با تبریک فرارسیدن نوروز صیاد و آغاز سال دریایی، عنوان کرد: جشن نوروز صیاد یک مناسبت بسیار زیبا و ظرفیت فرهنگی برای هرمزگان است که فرهنگ غنی و کهن مردم ساحل نشین هرمزگان و جزیره قشم را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: موضوعات پر ظرفیت فرهنگی بسیاری در هرمزگان وجود دارد که از جمله آنها آئین نوروز صیاد است.

استاندار هرمزگان افزود: نیاز است برای برگزاری این مراسم در سال آینده با مشارکت تمامی دستگاه‌ها، منطقه آزاد قشم و مردم این منطقه برنامه ریزی وسیع و همه جانبه‌ای صورت گیرد و این مراسم از طریق رسانه ملی نیز منعکس شود.

همتی تصریح کرد: می توانیم برای سال های بعد جشن نوروز صیاد را به عنوان یک جشنواره بین‌المللی برگزار کنیم و در مدت برگزاری این جشن از گردشگران نیز دعوت کنیم تا این سنت زیبا و پر از شادی را از نزدیک ببینند.

وی با تاکید بر اینکه جشن نوروز صیاد را باید بیشتر مطرح و معرفی کنیم، بیان داشت: برنامه اساسی، وسیع، بزرگ و متنوعی برای ایام نوروز صیاد در هرمزگان طراحی خواهیم کرد تا همه ملت ایران این برنامه بزرگ را به نظاره بنشینند.

استاندار هرمزگان اظهار کرد: امروز شاهد هستیم که مردان و زنان دریایی ایران در قلب آب های نیلگون خلیج فارس، جشن و سرور و شادمانی برپا کرده اند و باید بر روی این ظرفیت بزرگ برنامه ریزی کنیم.

همتی با اشاره به اجرای آئین نامه تجارت کالای ملوانی در هرمزگان خاطرنشان کرد: در آئین نامه تجارت کالای ملوانی امتیازات بسیار خوبی برای ملوانان در نظر گرفته شده است و بنده دستور دادم که ملوانان جزیره قشم نیز همانند سرزمین اصلی از این آئین نامه و معافیت‌های در نظر گرفته شده در آن بهره مند شوند تا این امر موجب رونق مراودات تجاری از سوی لنج‌داران و ملوانان قشم شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ملخ صحرایی

هرمزگان در پیشانی مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش ملخ صحراییبه مقل از ایسنا,علی باقرزاده همایی با بیان اینکه این استان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.