صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / مواد نیروزا مصرف نکنید تا وزنه برداری نابود نشود
مواد نیروزا مصرف نکنید تا وزنه برداری نابود نشود

تاماش آیان

مواد نیروزا مصرف نکنید تا وزنه برداری نابود نشود

تاماش آیان، رییس فدراسیون وزنه برداری با اشاره به فشارهای IOC برای کم شدن دوپینگ در وزنه‌برداری از خانواده‌ وزنه برداری خواست تا دوپینگ را متوقف کنند.

تاماش آیان

به‌ گزارش ‌کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، کمیته‌ بین‌المللی المپیک اخیرا دوباره اعلام کرد که وزنه‌برداری هنوز جایگاه محکمی در المپیک ۲۰۲۴ ندارد و فدراسیون جهانی وزنه‌برداری باید به تلاش‌های خود برای مقابله با دوپینگ ادامه‌ دهد. البته این رشته ورزشی در المپیک توکیو ۲۰۲۰ حضور خواهد داشت.

تاماش آیان، رییس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در واکنش به تصمیمات اخیر IOC اظهار کرد: کمیسیون ورزش پاک گزارشات لازم را به IOC ارسال کرده است. اگر IOC قبول کند که ما برای پاک‌تر شدن وزنه‌برداری تلاش می‌کنیم، وزنه‌برداری می‌تواند در برنامه المپیک ۲۰۲۴ باقی بماند. اگر IOC قبول نکند ما در برنامه المپیک ۲۰۲۴ نخواهیم بود. من یک سوال دارم، چه اتفاقی می‌افتد اگر وزنه‌برداری در برنامه المپیک نباشد. جواب نمی‌دهم زیرا می‌دانم که با نبود وزنه‌برداری در المپیک به آرامی این ورزش نابود می‌شود.

بنابراین من از این فرصت استفاده می‌کنم تا از همه شما بخواهم که با وزنه‌برداران همراه شوید و همه تلاش کنید که آنها دیگر آنابولیک استروئید، هورمون رشد و چیزهای دیگر مصرف نکنند. مواد نیروزا مصرف نکنید. ما شکارچی نیستیم و نمی‌خواهیم که همه کشورها را تعلیق کنیم. اگر به دوپینگ ادامه‌ دهید، از سوی IOC و Wada تحت فشار قرار می‌گیریم. همین طور از سوی اینتر پل تحت فشار قرار می‌گیریم.

وزنه‌برداری در سال‌های اخیر میزان دوپینگ زیادی داشته است که باعث شده IOC حساسیت بیشتری در این ورزش نشان دهد.

کمیته‌ بین‌المللی در سال‌های اخیر فشار زیادی به IWF وارد کرد که باعث شد این فدراسیون قوانین جدیدی را برای انتخابی  المپیک و تعداد سهمیه‌های کشورها وضع کند.

همچنین مطالعه کنید:

رونالد کومان

مسی با باشگاه مشکل داشت نه من

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, رونالد کومان سرمربی جدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.