صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / ایران میزبان ۲۰ رسانه خارجی شد
ایران میزبان ۲۰ رسانه خارجی شد

تیر ماه 97؛

ایران میزبان ۲۰ رسانه خارجی شد

جمهوری اسلامی ایران با صدور روادید مطبوعاتی تردد و حضور موقت در کشور طی تیرماه جاری، میزبان 32 خبرنگار و تصویربردار وابسته به 20 رسانه خارجی از 6 کشور جهان شد.

به گزارش کسب و کار نیوز از اداره کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبق روال ماه های گذشته، تیر ماه سال جاری نیز کشورمان با ارائه مجوزهای روادید مطبوعاتی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای خبرنگاران و عوامل خبری غیر مقیم رسانه های خارجی در تیرماه ۹۷، در مجموع برای ۳۲ خبرنگار و عوامل خبری وابسته به ۲۰ رسانه خارجی از ۶ کشور جهان، مجوز روادید مطبوعاتی صادر کرد.

** بیشترین کشور درخواست کننده
بر اساس این اعلام کشورهای روسیه با ۱۳ نفر و ۹۰ روز، اتریش با ۸ نفر و ۸۴روزو فرانسه با ۴ نفر و ۴۴روز بیشترین درخواست نفرات و حضور در جمهوری اسلامی را داشتند.
همچنین کره جنوبی ، ویتنام و لبنان نیز به عنوان دیگر کشورها یدرخواست کننده به ترتیب در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.
نمایندگان رادیو و تلویزیون های فرانس ۲، کانال ۱ روسیه، راشاتودی، تلویزیون ویتنام، روزنامه ها و مجلات معروف و بزرگ برخی کشورها، موسسات فیلم سازی معتبر و بزرگ برخی کشورها ، آژانس های خبری نیز به ترتیب به عنوان رسانه هایی هستند که بیشترین درخواست حضور در ایران را داشتند.

** صدور روادید مطبوعاتی رسانه های خارجی در یک نگاه
به گزارش کسب و کار نیوز، طی ماه های گذشته نیز توسط اداره کل مطبوعات و رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوزهای تردد موقت برای اصحاب رسانه های خارجی صادر شده که این جداول نیز در این سایت قابل مشاهده است.
در سال ۱۳۹۶ در مجموع ۱۰۵۶ نفر از نمایندگان و عوامل رسانه های خارجی برای تردد و فعالیت های رسانه ای از اداره کل خبرگزاری ها و رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روادید مطبوعاتی دریافت کردند.
بطور کلی و در مجموع در دولت های یازدهم و دوازدهم یک رشد صعودی در روند حضور و تردد عوامل خبری رسانه های خارجی به جمهوری اسلامی ایران مشاهده شده و این روند همچنان در حال افزایش است.
حضور در برای برای پوشش خبری و تصویری مناسبت ها و برنامه های مختلف خبری، تهیه مستند، خبر و گزارش تصویری و مکتوب، انجام مصاحبه و همچنین حضور در اقصی نقاط کشور برای تهیه گزارش های حوزه گردشگری و معرفی آثار تاریخی و کهن ایران، از جمله حوزه فعالیت گروه ها و تیم های خبری و رسانه ای حاضر در کشورمان بوده است.
فراهنگ ** ۱۳۵۵ ** ۱۴۱۸

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.