صفحه اصلی / فرهنگی / پنجره واحد وزارت ارشاد تا پایان امسال ارائه می شود
پنجره واحد وزارت ارشاد تا پایان امسال ارائه می شود

صالحی

پنجره واحد وزارت ارشاد تا پایان امسال ارائه می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید تقویت ظرفیت‌های مردمی حوزه فرهنگ و هوشمندسازی مدیریت فرهنگی، گفت: تا پایان امسال پنجره واحد وزارت ارشاد را با حداکثر تعامل ارائه خواهیم کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، سید عباس صالحی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانهای کشور، تبدیل فضاهای موجود شهری به فضاهای فرهنگی و هوشمندسازی مدیریت فرهنگی را به عنوان کلان‌پروژه‌های مورد توجه این وزارت ارشاد معرفی کرد.
وی افزود: برنامه‌های ما در این دوره با توجه به برنامه‌های فرهنگی رییس جمهوری و برنامه‌های بالادستی به سه بخش، ٩ مساله و ۴٠ برنامه تقسیم از این رو همه مدیران باید براساس این برنامه متناسب با آن پیش بروند و نباید حرف‌های متناقض وجود داشته باشد.
صالحی در تشریح برنامه‌های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم، گفت: برنامه‌های ما در سه بخش شامل صیانت از تعالی و هویت سبک ایرانی اسلامی، حمایت از تولید و مصرف فرهنگی و هنری و ارائه نقش پیشتاز فرهنگی ایران در منطقه و جهان است.
صالحی یادآور شد: این ۴٠ برنامه، امکان تحقق در ٩ برنامه کلان را دارد و باید در استان‌ها این موضوع پیگیری و مسیر عملیاتی شدن آن فراهم شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر شفاف سازی ادامه داد: باید بتوانیم با ذی‌نفعان فرهنگ و هنر به شکلی رفتار کنیم که آنها فکر کنند در یک اتاق شیشه‌ای هستیم و اقدامات به صورت شفاف است.
وی ادامه داد: برنامه دوم ما هوشمندسازی مدیریت فرهنگی است، شرایط در این وزارتخانه به گونه ای است که مردم باید برای انجام امور خود به صورت حضوری مراجعه کنند که در این برنامه سعی کردیم دولت الکترونیک را ایجاد کنیم تا میزان مراجعات مردمی کاسته شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر مدیریت هوشمند فرهنگی تصریح کرد: در این بخش در تلاشیم تا بتوانیم به حداقل کار انسانی در انتقال و دسترسی به امور برسیم و به حداقل رساندن تاثیر تحلیل‌های انسانی را در بحث مدیریت هوشمند دنبال می کنیم.
صالحی، سومین پروژه مهم وزارت ارشاد را عمومی‌سازی دسترسی فرهنگی خواند و گفت: اینکه مخاطبان فرهنگی بتوانند به محصولات فرهنگی راحت‌تر دست پیدا کنند، کار مهمی است و در این راستا به دنبال ایجاد گذرها، خیابان‌ها و یا میدان‌های فرهنگ و هنر هستیم.
وی معرفی شهرهای خلاق فرهنگ و هنر را از دیگر برنامه های وزارت ارشاد ذکر کرد و گفت: در بسیاری از شهرها هنرهای مختلفی داریم و یک استان ممکن است در برخی از هنرها خلاقیت بیشتری داشته باشد و ما به دنبال این هستیم که هر شهری بر اساس مزیت نسبی هنری خود، به عنوان شهر خلاق در آن هنر معرفی شود.

** تاکید بر ایجاد عدالت فرهنگی و هنری در همه استانها
صالحی با تاکید بر ایجاد شرایط برای عدالت فرهنگی و هنری در سراسر کشور افزود: برنامه سفرهای استانی نیز برنامه دیگر ماست که به دو بخش تقسیم می شود؛ در بخش اول سفرها به خاطر مناسبت‌هاست که براساس آن در ١١ استان حضور پیدا کرده ایم و بخش دوم سفرهای استانی برنامه‌ محور است که هدف از آن توافق سه ساله با استانهاست تا بتوانیم خدمات و منابع را مشترک کنیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، تقویت ظرفیت‌های مردمی حوزه فرهنگ و تبدیل فضاهای موجود شهری به فضاهای فرهنگی را از کلان پروژه های مدنظر وزارت ارشاد عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ما انسجام وهماهنگی دستگاه‌های فرهنگی است و یکی از جاهای مهم برای این کار شورای فرهنگ عمومی است.

** تاکید بر تقویت دیپلماسی فرهنگی
براساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صالحی همچنین با اشاره به گسترش مناسبت‌های دیپلماسی فرهنگی به عنوان یکی دیگراز کلان پروژه‌های این وزارتخانه، خاطرنشان کرد: این دیپلماسی برای ما همیشه مهم بوده، اما در شرایط کنونی کشور اهمیت مضاعفی پیدا می‌کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: استان‌های مرزی ما در این دیپلماسی نقش بسیار مهمی دارند، وقتی ارتباط فرهنگی و اقتصادی خود را با همسایگان حداکثری کنیم، ارتباطات دیگر هم شکل می‌گیرد و مبادلات فرهنگی خوب ما با دیگر کشورها مبادلات اقتصادی و سیاسی را هم تسهیل می‌کند.
صالحی از غنی‌سازی محتوایی و تقویت گفت وگوهای فرهنگ به عنوان دو کلان پروژه دیگر وزارت ارشاد نام برد و بیان داشت: گفت وگوی اهالی فرهنگ با هنر کم اتفاق می‌افتد، باید گفت وگوی درونی داشته باشیم و وقتی در داخل وزارتخانه یک گفتمان داخلی رخ دهد، می تواند به پیوند رسانه‌ای هم برسد.

**برنامه های فرهنگی و هنری ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باید عملیاتی شود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: سیاست و اقتصاد به همراه گفت وگوهای داخلی ممکن می‌شود و باید به سمت بهبود فضای کسب و کار برویم.
عضو کابینه دولت دوازدهم به قرار گرفتن در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اشاره و تاکید کرد: مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه های فراوانی برای این ایام درنظر گرفته است که باید با حضور و تلاش همگانی این برنامه ها یکی پس از دیگری اجرایی و عملیاتی شوند.

همچنین مطالعه کنید:

اطلاعیه مهم فیلیمو خطاب به مردم: فریب‌ نخورید!

به گزارش کسب و کار نیوز، تأسف‌انگیز اینکه «ساترا» با بی‌تعهدی و بی‌تجربگیِ محض به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.