صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / ارتقاء روابط ایران و چین به سطح راهبردی
ارتقاء روابط ایران و چین به سطح راهبردی

ارتقاء روابط ایران و چین به سطح راهبردی

سمینار مقدماتی سومین همایش بین المللی سرمایه گذاری و تجارت در صنایع فرهنگی با حضور نمایندگان چند کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران در پکن برگزار شد.

ایران و چین

به گزارش کسب و کار نیوز، در این سمینار مقدماتی که با حضور رایزنان سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین برگزار شد، فرصت ها و ظرفیت‌های سرمایه گذاری در حوزه های فرهنگی ایران و چین مورد بررسی قرار گرفت.

رایزن بازرگانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین در این همایش با اشاره به قدمت و تمدن ۵ هزار ساله ایران و چین ابراز کرد: فرهنگ یکی از بخش های پیوند دهنده دو ملت ایران و چین بوده است.

وی با تشریح ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف در ایران گفت: تکنولوژی های پیشرفته یکی از بخش های قابل مشارکت و سرمایه گذاری دو طرف است.

وی  با اشاره به سفر رییس جمهوری چین به ایران گفت: در سفر سال ۲۰۱۶ ‘شی جین پینگ' به ایران روابط دو کشور به سطح راهبردی ارتقا یافته است و در حال حاضر نیز روابط اقتصادی چین و ایران توسعه یافته و ایران شریک نخست تجاری چین است.

معاون رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین هم در این همایش بین المللی گفت: بر اساس اسناد تاریخی ایران و چین جزو هفت کشور متمدن و قدیمی جهان هستند و روابط تاریخی دو کشور از چند هزار سال پیش تا کنون ادامه دارد.

او با اشاره به تعامل و روابط دانشمندان و ادبای ایرانی و چین از قرن ها پیش افزود: امروز نیز دور جدیدی از روابط دو کشور با سفر روسای جمهوری ایران و چین به کشورهای یکدیگر شکل گرفته است.

وی به ویژگی های خدادادی و منحصر به‌ فرد ایران اشاره کرد و گفت: ایران در چهار راه شرق و غرب و پل اصلی تبادل شرق و غرب است و جزو معدود کشورهایی است که علیرغم تکثر قومی و فرهنگی، مردم آن با صلح و دوستی در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

معاون رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که جهانیان ایران را با نفت و گاز می شناسند اظهار کرد سرمایه گذاری در حوزه فرهنگی در ایران بسیار سودآورتر از سرمایه گذاری در سایر حوزه ها است.

وی از مردم چین دعوت کرد با سفر به ایران بیشتر با فرهنگ و مردم این کشور آشنا شوند و بتوانند از نزدیک تنوع فرهنگی ایران را مشاهد کنند.

در ادامه این همایش شماری از نمایندگان کشورهای دیگر نیز به ارایه مزیت ها و ظرفیت های فرهنگی کشورهای خود پرداختند.

سومین همایش بین المللی سرمایه گذاری فرهنگی قرار است شهریور ماه امسال با حضور ۳۰۰ نهاد و موسسه خارجی در پکن برگزار شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.