صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / مهلت ثبت ‌سفارش بدون انتقال ارز از محل بارنامه تمدید شد
مهلت ثبت ‌سفارش بدون انتقال ارز از محل بارنامه تمدید شد

مهلت ثبت ‌سفارش بدون انتقال ارز از محل بارنامه تمدید شد

مهلت انجام ثبت ‌سفارش‌ بدون انتقال ارز از محل بارنامه های صادر شده پیش از بیست و سوم فروردین امسال، تا دهم مرداد تمدید شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، مهلت انجام ثبت ‌سفارش‌ بدون انتقال ارز از محل بارنامه های صادر شده پیش از بیست و سوم فروردین امسال، تا دهم مرداد تمدید شد.
با توجه به اعتبار این نوع ثبت سفارش ها، واردکنندگان باید کالای خود را تا دهم مرداد از گمرک ترخیص کنند.
بنا به اعلام گمرک، مسوولیت تاخیر در ترخیص برعهده واردکنندگان خواهد بود.
دولت از بیست و یکم فروردین ماه یکسان سازی نرخ ارز را با اعلام قیمت هر دلار ۴۲۰۰ تومان کلید زد و با تهیه و تصویب دستورالعمل هایی، شیوه های تخصیص ارز را اعلام کرد.
گمرک ایران هفدهم اردیبهشت شرایط ترخیص کالاهای وارداتی به صورت بدون انتقال ارز را بر اساس دستورالعمل ساماندهی و مدیریت بازار ارز اعلام و تاکید کرد بر اساس بند سه مصوبات جلسه کارگروه ماده ۱۴ و جلسه کارشناسی صورت گرفته سوم اردیبهشت امسال در خصوص کالاهای وارداتی قبل از ۲۲ فروردین ماه و یا دارای بارنامه حمل قبل از این تاریخ، ترخیص کالاهای موصوف از نظر ارائه ثبت سفارش بدون انتقال ارز با رعایت سایر مقررات بلامانع است.
اعتبار ثبت سفارش مشمول این بند برای ترخیص کالا تا اول تیر امسال اعلام و تاکید شد این تاریخ قابل تمدید نخواهد بود.
ارز این گونه واردات، خارج از سیستم بانکی تامین می شود.
واردات بدون انتقال ارز برای کالاهایی است که از نظر دولت اولویت کمی دارند و به طور معمول مقدار معینی از آن کالا ها را می توان از طریق بدون انتقال ارز خریداری کرد.
منظور از روش واردات بدون انتقال ارز، پرداخت بهای کالا خارج از اعتبار اسنادی است و وجه کالا حواله یا از سایر منابع پرداخت می شود.

همچنین مطالعه کنید:

واردات ۳۰ تن طلا به کشور در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد رضوانی‌فر رئیس کل گمرک ایران گفت: ۲۹ تن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.