صفحه اصلی / استان ها / قم / مردم برخورد قاطع با تاراج‌گران بیت‌المال را خواستار هستند
مردم برخورد قاطع با تاراج‌گران بیت‌المال را خواستار هستند

آیت الله سعیدی:

مردم برخورد قاطع با تاراج‌گران بیت‌المال را خواستار هستند

امام جمعه قم گفت: مردم خواستار برخورد قاطع با تاراج‌گران بیت المال و مفسدان عرصه اقتصادی هستند.

آیت الله سعیدی

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت الله سید «محمد سعیدی» در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلی قدس با اشاره به برخی رویدادهای کشور در روزهای اخیر اظهار کرد: بررسی تدابیر خاص رهبر معظم انقلاب در ماه‌های اخیر نشان داد که رهبری نظام در وسط «جنگ اقتصادی» از همه ظرفیت‌ها برای کمک به دولت استفاده می‌کنند.

امام جمعه قم افزود: چندی پیش «شورای هماهنگی اقتصادی قوا» با دستور مستقیم رهبری جهت رویارویی با شرارت «اتاق جنگ اقتصادی آمریکا» علیه ایران تشکیل شد و مشخص شد که روزمرگی‌ها و فعال نبودن برخی باعث شده است که رهبر انقلاب خود به صحنه آیند و سران سه قوه و مسئولان ارشد اقتصادی را برای چاره اندیشی و حل مشکلات سنگین اقتصادی دور هم جمع کنند.

با پشت میزنشینی و تشکیل جلسات مشکلات مردم حل نمی‌شود

سعیدی خاطرنشان کرد: امید است با شکستن طلسم کلیشه‌های رایج و کنار گذاشتن وعده‌های بی‌حاصل، تدابیر خوبی برای کاهش مشکلات اقتصادی در بدنه جامعه به ویژه در خصوص سکه و ارز و نظام بانکی و پولی اتخاذ شود. چند خبر اخیر نشان می‌دهد مقام معظم رهبری بر خلاف عرف رایج و وظایف خود به میدان آمدند تا مسئولان بدانند برای حل مشکلات اقتصادی، با امید واهی نباید به بیگانگان و دشمن ملت ایران دل ببندند، و همه بفهمند با پشت میزنشینی و تشکیل جلسات بی‌خاصیت مشکلات مردم حل نمی‌شود.

 با مفسدان اقتصادی از خدا بی‌خبر نمی‌شود با نرمی برخورد کرد

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: همه بفهمند که با نشستن پشت میز و تشکیل جلسات مکرر و بی‌خاصیت مشکل مردم حل نمی‌شود و همه مسئولان بدانند که با مفسدان اقتصادی که از خدا بی‌خبرند نمی‌شود با نرمی برخورد کرد چون اظهار نرمش در برابر مفسدان اقتصادی به ضرر دستگاه اجرایی کشور و اقتصاد ملی است. مسئولان باید در برابر افرادی که در اقتصاد اخلال و فساد ایجاد می‌کنند با اقتدار ظاهر شوند و بدانند که مفسدان اقتصادی پیاده نظام دشمن در جنگ اقتصادی علیه نظام اسلامی هستند. از همین‌رو مردم برخورد قاطع با تاراج‌گران بیت‌المال و مفسدان عرصه اقتصادی را خواستار هستند.

امام جمعه قم گفت: در عرصه بین‌المللی نیز به میدان آمدن رهبری نظام با اعزام مشاور امور بین‌المللی رهبری از طرف خود و رئیس‌جمهور به روسیه نشانه دیگری از دغدغه‌ها رهبری برای حل مشکلات جاری کشور است. یعنی مقام معظم رهبری با استفاده از وجهه بی‌بدیل خود در سطح منطقه و جهان، کار را برای دولت و دستگاه دیپلماسی هموارتر کرده است. نگاهی عمیق به مواردی که رهبری مستقیم وارد عمل شدند نشان می‌دهند رهبری با دو هدف این تدابیر را دنبال می‌کنند.

سعیدی با اشاره به این اهداف خاطرنشان کرد: تلاش حداکثری برای حفظ انقلاب اسلامی و منافع مردم در شرایط جنگ اقتصادی خارج از وظایف معمول رهبری و هدایت و تقویت و تکمیل کار دولت و دستگاههای مسئول با هزینه کردن از وجهه رهبری از این اهداف مهم است.

وی تصریح کرد: در شرایطی که رهبری بارها و بارها شخصاً به میدان آمدند و با روش‌های گوناگون تلاش کردند چرخ حرکت دولت را دوان‌تر کنند باید همه مسئولان نظام جدی‌تر از قبل و خارج از روش‌های کلیشه‌ای به میدان بیایند و با مفاسد اقتصادی بدون ملاحظه برخورد کنند. اقدام فوری‌تر برای کاهش فشارهای اقتصادی مردم مقاوم و صبور از دیگر انتظارات است، هم‌چنین چنان‌چه در میان مسئولان فردی ناکارآمد و مغرض وجود دارد سریعاً از کار برکنار کنند و به جای آن‌ها مدیران لایق و کارآمد و جهادی و فارغ از هر خط و جریان سیاسی را بر سر کار بیایند.

وی در ادامه یادآور شد: رهبری در دیدار کارگزاران حج، این سفر با ارزش را مظهر آمیختگی معنویت و سیاست دانستند و مهم‌ترین ویژگی حج را اجتماع مسلمانان در زمان و مکان مشخصی دانستند، بنابراین کسی حق ندارند مانع از تحقق حج شود.

وی با اشاره به دیدار رهبری با کارگزاران حج افزود: اگر حکومت یا دولتی بخواهد مانع از اجرای مراسم حج شود، «سد عن سبیل الله» کرده است. عده‌ای بخاطر منافعشان با آمریکایی هم صدا شده‌اند که این روزها درباره فلسطین، سخن از «معامله قرن» کرده‌اند. رهبر معظم انقلاب فرمودند «بدانند این‌ها که به فضل الهی این معامله قرن محقق نخواهد شد و قدس پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند».

وی با گرامیداشت دهه کرامت گفت: این دهه سال‌ها پیش توسط آستان حضرت معصومه(س) شکل گرفت و هدف از آن آموختن شادی به سبک اهل بیت(ع) و بزرگداشت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) و اظهار علاقه‌مندی به ائمه(ع) و اعلام برائت از دشمنان بود.

امام جمعه قم در خطبه‌ها در خصوص مسائل اجتماعی نیز خاطرنشان کرد: اسلام بر تعیین مهریه در ازدواج و پرداخت آن تأکید کرده است هر چند پرداخت مهریه در ابتدای ازدواج از رسم‌های خوب است که جلوی مهریه‌های نجومی را می‌گیرد. این رویکرد نمی‌گذارد پرونده‌های قضایی در ارتباط با مهریه‌های نامعقول تشکیل شود در حالی که بر اساس برخی آمار ۳۰۰۰ نفر در کشور به علت پرداخت نکردن مهریه در زندان به سر می‌برند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.