چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / ظریف: دادن نفت در برابر کالا به روسیه را در دستور کار نداریم

ظریف: دادن نفت در برابر کالا به روسیه را در دستور کار نداریم

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد که ایران بسته همکاری بزرگی را با روسیه برای همکاری در بخش انرژی و زیر ساختی دارد اما ما من بر این باور نیستم که بخشی از آن بسته، فروش یا دادن نفت به روسیه و دریافت کالا در قبال آن است.

 

به گزارش کسب و کار نیوز این در حالی است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه در دیدار با دونالد ترامپ گفت: گفت‌وگوهای ما سازنده‌تر از آن چیزی بود که انتظار داشتم. این گفت‌وگو بسیار دوستانه بود اما او (ترامپ) در خصوص برخی مسائل شامل توافق هسته‌ای با ایران دیدگاه‌های خود را دارد. اقدامات آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای با ایران نباید منجر به نابودی این توافق شود.

وی تصریح کرد: آمریکا مایل است توجه ایران را به سیاست قاطعانه‌اش یعنی برنامه موشکی این کشور جلب کند اما از نظر من این مساله نباید به نابودی برجام منجر شود، اگر برجام از بین برود بسیار تاسف‌بار خواهد بود.

رییس‌جمهور روسیه افزود: موضع مسکو در قبال برنامه هسته‌ای ایران تغییر نکرده است و ما بر این باوریم که برجام ابزاری است که عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای را در جهان و به ویژه در منطقه تضمین می‌کند.

پوتین همچنین گفت: ایران یکی از کشورهایی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیشترین نظارت را بر آن دارد و اگر این توافق نابود شود باعث تاسف است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.