صفحه اصلی / استان ها / فارس / دولت صریح موضع خود با برجام را مشخص کند

امام جمعه‌ی شیراز:

دولت صریح موضع خود با برجام را مشخص کند

​نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه‌ی شیراز با اشاره به شرایط ایجاد شده در توافقنامه‌ی برجام؛ از دولت درخواست کرد که هرچه سریع‌تر با صراحت و روشنی تکلیف کشور و مردم ایران را با برجام روشن کند.

امام جمعه شیراز

به گزارش کسب و کار نیوز آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه‌ی ۲۹ تیر با تصریح اینکه حرف‌ها و اقدامات ترامپ در موضوع برجام صرفا باعث می‌شود ما به آن کاری که باید نپردازیم؛ گفت: انتظار از مجموعه‌ی دولت محترم این است که اگر می‌بینند اروپا نمی‌خواهد مردانگی کند و پای حرفش بایستد؛ صریح و واضح تکلیف خودش، کشور و مردم را مشخص کند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری گفت: ما باید به‌جای دلخوش بودن به حمایت اروپا، باید به توان داخلی اتکا کنیم؛ ملت با عظمت، با فرهنگ و با ایمان مردم ایران نه تنها توان حل مشکلات کشور خود بلکه با رویکرد صحیح، توان الگو شدن برای ملت‌های مظلوم جهان را دارند.

دژکام با تصریح اینکه صمیمانه از دولت می‌خواهیم تکلیف مردم را با برجام مشخص کند؛ گفت: در وضع فعلی اقتصاد کشور توقعاتی وجود دارد؛ اولین این توقعات از مجموعه‌ی دولت است.

او با اشاره به اینکه رهبری دولت را فراخوان کرده و خیلی جدی کارهایی که باید دولت در فضای کنونی انجام دهد به آنان یادآوری کردند؛ گفت: در راستای فرمایشات رهبر معظم که مسلما هم دلسوزانه است و هم اگر عمل شود راهگشا خواهد بود؛ از دولت محترم انتظار داریم که نقشه‌ی راه اقتصاد با ثبات را که رهبر توقع کرده و طی چند سال هم تذکر داده‌اند، اجرایی شود.

دژکام گفت: دولت اگر کار اقتصادی هماهنگی ندارد مردم مقصر نیستند؛ اگر مشکلی وجود دارد باید دولت را تقویت کرد و به جایی برسیم که حرکت‌های اقتصادی کشور در کوتاه مدت، میان‌ مدت و بلند مدت چیست.

او مواجهه با شرایطی نظیر مشکلات ارزی اخیر را امری نگران کننده دانست و گفت: مردم برای آنکه انقلاب و نظام خود را دوست دارند و آن را می‌خواهند؛ مسلما تحمل می‌کنند، این بدان معنا نیست که مدیران بی‌توجه باشند.

دژکام تصریح کرد: مطالبه‌ی عموم مردم آن است که مسائل را با همان طرح و نقشه‌ی مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی و اجرا کنند.

امام جمعه‌ی شیراز در ادامه با بیان اینکه گاهی در یک فضاهای ملتهب جریان‌های سیاسی می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند؛ تصریح کرد: وضع امروز ما این اقتضا را ندارد؛ حرکت‌های فرصت‌طلبانه و پوپولیستی را باید کنار گذاشت.

نماینده ولی فقیه در فارس خاطرنشان کرد: هیچ کس نباید جریانی به این مسائل فکر کند؛ به این فکر باشیم که ایران در این مشکل که به واسطه‌ی ضعف مدیریت از داخل و فشارهای دشمن از خارج حادث شده است بتوانیم با همدلی و همکاری مسائل را حل کرده و برای مملکت اسلامی افتخار آفرینی کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.