صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / نمایشگاه های بالابر و سنگ با حضور ۵۰۰ شرکت گشایش یافت
نمایشگاه های بالابر و سنگ با حضور ۵۰۰ شرکت گشایش یافت

نمایشگاه های بالابر و سنگ با حضور ۵۰۰ شرکت گشایش یافت

نمایشگاه های بین المللی «آسانسور و صنایع و تجهیزات وابسته» و «معدن و سنگ های تزیینی ایران» امروز (پنجشنبه) در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران کار خود را آغاز کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، در نمایشگاه آسانسور و صنایع و تجهیزات وابسته که صبح امروز با حضور برخی مقام های وزارت صنعت، معدن و تجارت گشایش یافت، ۱۹۰ شرکت داخلی و ۹۰ شرکت خارجی انواع بالابر ساختمان های اداری، مجتمع های تجاری و مسکونی، بالابرهای نمای شیشه ای، انواع پله های برقی شهری و مراکز تجاری، پله های برقی ریلی و دیگر تجهیزات و ماشین آلات این صنعت را به نمایش گذاشتند.
نمایندگان شرکت هایی از آلمان، ایتالیا، تایوان، ترکیه، ژاپن، چین، سوئیس، کرواسی و کره جنوبی در تهران حضور یافته اند.
همچنین در نمایشگاه معدن و سنگ های تزیینی ایران بیش از ۲۲۰ شرکت داخلی و خارجی از ایران و کشورهای مختلف از جمله آلمان، ایتالیا، اسپانیا، هلند، ترکیه و همچنین برخی کشورهای آسیایی مشارکت دارند.
در این پیوند، رییس انجمن سنگ ایران در گفت وگو با ایرنا گفت: جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از ۴۰ میلیارد تن ذخایر قطعی، در رتبه دهم جهان و با بهره مندی از چهار میلیارد تن ذخایر قطعی سنگ های تزیینی در رتبه چهارم قرار دارد اما از نظر تنوع رنگ سنگ های آهکی (سنگ مرمر و تراورتن ها) در مقام نخست جای گرفته است.
«ابوالقاسم شفیعی» خاطرنشان کرد: ۴۰ هزار واحد سنگ بری در کشور فعال است و نقطه ضعف اصلی این صنعت، ناتوانی در صادرات است.
وی بیان داشت: در سال ۱۳۶۸ ایران ۲ برابر ترکیه صادرات داشت (۸۰ میلیون دلار در برابر ۴۰ ملیون دلار) اما صادرات امروز ترکیه به ۲٫۶ میلیارد دلار رسیده و صادرات ایران فقط ۲۰۰ میلیون دلار است.
برپایه این گزارش، این نمایشگاه های چهار روزه از امروز تا یکشنبه هفته آینده (۳۱ تیرماه) همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ پذیرای علاقه مندان است.
اقتصام*۳۰۶۵*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

واردات ۳۰ تن طلا به کشور در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد رضوانی‌فر رئیس کل گمرک ایران گفت: ۲۹ تن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.