صفحه اصلی / استان ها / گیلان / نخستین برداشت مکانیزه برنج گیلان در صومعه‌سرا انجام شد

نخستین برداشت مکانیزه برنج گیلان در صومعه‌سرا انجام شد

نخستین برداشت مکانیزه برنج در استان گیلان در روستای سیاه تن بخش تولمات شهرستان صومعه‌سرا انجام شد.

 برداشت نخستین کشت مکانیزه برنج

به گزارش کسب و کار نیوز، مهندس احمد پادیاب مدیر جهادکشاورزی صومعه‌سرا در آیین نخستین برداشت مکانیزه برنج گیلان که با حضور مسئولان در روستای سیاه تن شهرستان صومعه‌سرا برگزار شد، اظهار کرد: این برداشت در دو و نیم هکتار از شالیزارهای یک کشاورز اهل روستای سیاه تن انجام شد .

وی با بیان این‌که رقم کشت شده از نوع هاشمی است، افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری ۹۰ درصد شالیزارهای شهرستان صومعه‌سرا به صورت مکانیزه برداشت شود.

پادیاب با بیان این‌که صومعه‌سرا دارای ۲۸هزار هکتار اراضی شالیزاری است، خاطرنشان کرد: سالانه ۱۳۸ هزار تن شلتوک و ۷۵هزار تن برنج سفید از آن استحصال می‌شود .

مدیر جهادکشاورزی صومعه‌سرا با بیان این‌که در سال‌جاری شاهد توسعه بانک نشاء در صومعه‌سرا هستیم، گفت: کشت مکانیزه برنج در سال‌جاری نسبت به سال گذشته با رشد ۲۵درصدی مواجه بوده و میزان آن به ۱۶هزار هکتار رسیده است .

وی به پرداخت چهار میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان تسهیلات خرید ماشین آلات مکانیزه کشاورزی به حدود ۱۲۰ نفر از کشاورزان صومعه‌سرایی اشاره کرد و گفت:پیش‌بینی می‌شود امسال ۹۰درصد برنج به صورت مکانیزه برداشت شود .

وی با بیان این‌که در حال حاضر بیش از ۹۵درصد از اراضی شالیزاری صومعه‌سرا خوشه دهی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: از این میان ۶۰ درصد در مرحله شیری،۳۰درصد خمیری و ۱۰ درصد مرحله رسیدن و سفت شدن است .

پادیاب با اشاره به تامین آب ۲۸هزار هکتاری اراضی شالیزاری شهرستان از سد سفیدرود، گفت: عمده‌ترین ارقام کشت شده در اراضی شالیزاری شهرستان، هاشمی، علی کاظمی، ارقام پرمحصول و اصلاح شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.