صفحه اصلی / استان ها / گیلان / بضاعت بسیار خوب رسانه‌های کشور در معرفی جلوه‌های فرهنگ رضوی

ضیایی‌پرور مطرح کرد:

بضاعت بسیار خوب رسانه‌های کشور در معرفی جلوه‌های فرهنگ رضوی

سرپرست هیات داوران هشتمین جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها، گفت: ارزیابی هیات داوران نشان می‌دهد سطح کیفی آثار در بسیاری از بخش‌ها قابل توجه است و برآیند آنها بیانگر بضاعت بسیار خوب رسانه‌های کشور در معرفی جلوه‌های فرهنگ رضوی است.

جشنواره رضوی

به گزارش کسب و کار نیوز، حمید ضیایی‌پرور امروز در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره ملی «جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها» که در رشت برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره ملی «جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها» جلوه‌ای از توانمندی رسانه‌ها و رسانه‌نگارهای ایرانی در تبلور فرهنگ رضوی در قاب رسانه‌های مکتوب، صوتی، تصویری و آنلاین است.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: رسانه نگاری درباره یک موضوع تخصصی یعنی فرهنگ رضوی، جزء سخت‌ترین و ظریف‌ترین فعالیت‌های رسانه‌نگاری کشور محسوب می‌شود.

سرپرست هیات داوران هشتمین جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها، گفت: بررسی هیات داوران جشنواره نشان می‌دهد که در این جشنواره آثار فاخری در رشته‌های متعدد تولید و منتشر شده که همه آنها قابل تقدیر و ستایش هستند.

ضیایی‌پرور تصریح کرد: آثار ارسالی به جشنواره شامل رسانه‌هایی همچون مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، رادیو و تلوزیون است. در این بخش‌ها مجموعا ۱۵۱۹ اثر شامل ۳۹۸ اثر در رشته تیتر، ۹۲ اثر در رشته سرمقاله و یادداشت، ۱۵۶ اثر در رشته خبر، ۱۲۴ اثر در رشته گزارش، ۱۱۲ اثر در رشته مصاحبه، ۱۵۲ اثر در رشته مقاله، ۱۲۲ اثر در رشته عکس، ۲۴ اثر در بخش گرافیک، ۲۶ اثر در بخش رادیویی و تلوزیونی، همچنین ۲۹۷ اثر در حوزه شعر در سطح استانی مورد ارزیابی هیات داوران قرار گرفت والبته هفت اثر غیرمرتبط هم رسیده بود.

وی ادامه داد: هیات داوران جشنواره پس از بررسی آثار راه یافته به مرحله نهایی بر این باورند که میانگین سطح کیفی آثار در بسیاری از بخش‌ها قابل توجه است و برآیند آنها بیانگر بضاعت بسیار خوب رسانه‌های کشور در معرفی جلوه‌های فرهنگ رضوی است.

سرپرست هیات داوران هشتمین جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها گفت: بررسی آثار رسیده نشان می‌دهد که قوی‌ترین آثار در رشته‌های «گزارش» و «مصاحبه» تولید و منتشر شده است، اما در عین حال لازم است تا آموزش حرفه‌ای در این دو حوزه جدی گرفته شود. در گزینش آثار برتر بخش‌های مذکور مواردی نظیر انسجام متن در محدوده موضوع گزارش، پرهیز از حاشیه روی، پرهیز از تکرار و درازنویسی آزاردهنده، ورودی و پایان‌دهنده مطلوب، گزینش سوژه نو، پرداختن به سوژه‌های محلی و بومی، حضور گزارشگر در صحنه موضوع، ادبیات و نگارش روان و زیبا، داشتن حس انسانی و مفید بودن برای مخاطب مد نظر قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در بررسی آثار متاسفانه ضعیف‌ترین بخش حوزه «خبر» بوده است که در این راستا هیات داوران پیشنهاد می‌کند به خبرنویسی مبتنی بر اصول نگارش‌های خبری توجه ویژه‌ای صورت گیرد؛ همچنین در میان برخی آثار دریافتی در بخش‌های خبر و گزارش، تفاوت این دو حوزه چندان رعایت نشده بود.

ضیایی‌پرور گفت: در بخش «عکس» هم آثار حرفه‌ای و فاخری شرکت کرده بود که این امر نشاندهنده عکاسان حرفه‌ای و رسانه‌ای در حوزه فرهنگ رضوی است. در بخش‌های مقاله، سرمقاله و یادداشت سطح کیفی آثار شایسته تقدیر است. در بخش گرافیک هم آثار بسیار خوبی تولید شده و به جشنواره رسیده است. در بخش صفحه آرایی مطبوعاتی آثار در خور توجهی به جشنواره ارسال نشده بود

وی اضافه کرد: در بخش رادیویی و تلوزیونی هم آثار خیلی خوبی در قالب گزارش خبری تولید شده که اغلب از سطح بالایی برخوردارند.

سرپرست هیات داوران این جشنواره اضافه کرد: در مجموع حوزه فرهنگ رضوی و آداب و رسوم و رویدادهای مرتبط با آن، از جذابیت‌های خاصی نظیر جذابیت، شگفتی، استثنا و تضاد برخوردار است که آن را واجب پرداخت رسانه‌ای در قالب‌های گوناگون می‌کند که اثرگذاری بالایی دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی برگزاری جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها، آثار دریافتی را در دو مرحله کارشناسی و تخصصی بدون حب و بغض و جهت‌گیری و مطابق با اصول روزنامه‌نگاری، بررسی و ارزیابی کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.