صفحه اصلی / اقتصادی / کشاورزی / استمهال ۲ ساله وام های کشاورزی مصوبه قطعی دولت است
استمهال ۲ ساله وام های کشاورزی مصوبه قطعی دولت است

حجتی:

استمهال ۲ ساله وام های کشاورزی مصوبه قطعی دولت است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: استمهال وام های کشاورزی به مدت 2 سال مصوبه قطعی دولت است و اگر بانکی تخلف کند با آن برخورد خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمود حجتی روز پنجشنبه در نشستی با فعالان بخش کشاورزی شهرستان اردستان بیان کرد: خشکسالی و سرمازدگی منجر به وارد شدن خسارت های زیادی به کشاورزان شده بود که با پیگیری های صورت گرفته دولت ۲ سال استمهال بازپرداخت وام های کشاورزی را تصویب کرد.
وی با اشاره به خسارت ۱۱۰ هزار میلیارد ریالی ناشی از سرمازدگی به بخش کشاورزی کشور افزود: قانونگذار نیز تصویب کرده و سود این ۲ سال بر عهده دولت است و اگر بانکی در این زمینه کوتاهی کرد، باید مورد پیگیری قرار گرفته و برخورد شود.
وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به مشکلات مرغداران نیز گفت: حل مشکل مرغداران با ایجاد یک شبکه تولید و توزیع مرغ در قالب یک زنجیره و به صورت اتحادیه برطرف می شود.
وی با اشاره به سرانه ۲۸ کیلوگرمی مصرف مرغ در ایران اضافه کرد: وجود واسطه های زیاد از محل تولید تا زمان عرضه به بازار از مشکل بیشتر فعلان بخش کشاورزی است و ایجاد یک زنجیره بین تولید کنندگان تا زمان عرضه به بازار دست واسطه ها را قطع خواهد کرد.
حجتی با اشاره به افزایش قیمت مرغ بیان کرد: امروز قیمت مرغ افزایش داشته اما قیمت واقعی و تمام شده نیست؛ قیمت مرغ در ایران ارزان تر از بسیاری کشورها است .
او به تلاش های دولت برای تامین نهاده هایی با ارزانترین بهای ممکن اشاره کرد و گفت : به رغم جنگ اقتصادی دشمن و تلاش ها برای ایجاد مشکل در تامین ارز و جا به جایی پول، ارزانترین ارز اختصاص یافته و مشکلی وجود ندارد.
وزیر جهاد کشاورزی در ادامه بر استفاده بهینه از منابع آبی تاکید کرد و گفت: باید گلخانه ها و کشت نشایی توسعه یابد که کمتر در استان اصفهان در این زمینه کار شده است.
وی در ادامه پرورش و تولید گیاهان دارویی را ظرفیت خوبی برای توسعه شهرستان اردستان دانست و افزود: توسعه سنتی دامداری صرفه اقتصادی ندارد و باید با تغییر روش از مرتع ها در جهت تولید گیاهان دارویی استفاده شود زیرا بازده اقتصادی بیشتری دارد.
حجتی با اشاره به گیاهان مقاوم در برابر کم آبی مانند گل محمدی و زعفران، عنوان کرد: شهرستان اردستان با توجه به اقلیم متفاوت ظرفیت بسیاری برای توسعه کشاورزی دارد.
نماینده اردستان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه به ظرفیت این شهرستان در تولید گوشت سفید استان اصفهان اشاره کرد و خواستار پرداخت تسهیلاتی با کارمزد پائین در جهت کمک به مرغداران شد.
حجت الاسلام سید صادق طباطبائی نژاد با اشاره به کشاورزی و دامداری به عنوان محورهای اصلی اشتغال شهرستان اردستان بیان کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی شاهد نصب کنتورهای هوشمند و کاهش میزان پرونده بهره برداری از چاه ها بودیم که زیان های ناشی از آن باید مدیریت شود.
حمیدرضا تاملی فرماندار اردستان نیز در این جلسه یکی از راهبردهای توسعه این شهرستان را فعالیت های بخش کشاورزی خواند و گفت: ۲ هزار فرصت شغلی در حوزه کشاورزی را اتباع بیگانه اشغال کرده اند، در حالی که مجموع بیکاران نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ نفر است .‌
به گزارش کسب و کار نیوز، وزیر جهاد کشاورزی به همراه هیاتی از مدیران ارشد این وزارت برای بازدید از طرح های بخش کشاورزی شرق و شمال شرقی استان اصفهان امروز پنجشنبه پس از شرکت در آئین راه اندازی مجتمع زنجیره‌ای تولید گوشت مرغ در شهر کوهپایه، به نائین سفر کرد و سپس وارد اردستان شد.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر ۴۲ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
۷۴۳۱/۸۱۲۳ /۱۵۹۶

همچنین مطالعه کنید:

۷۰ هزار تن از تولید گوشت مرغ مازاد بر نیاز کشور است

به گزارش کسب و کار نیوز، پرویز فروغی گفت: برآوردها حاکی از آن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.