صفحه اصلی / استان ها / گیلان / زائران حج تمتع سوغاتی های ایرانی خریداری کنند
زائران حج تمتع سوغاتی های ایرانی خریداری کنند

زائران حج تمتع سوغاتی های ایرانی خریداری کنند

مدیر حج و زیارت گیلان، از پیش بینی کارت های تخفیف برای زائران حج تمتع خبر داد و گفت: زائران می توانند سوغاتی های خودشان را از طریق فضای مجازی تهیه کنند و درب منزل تحویل بگیرند.

سوغات یزد

حسن فعال در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه ثبت نام حج تمتع امسال از اسفند ۹۶ آغاز شده است، اظهار کرد: امسال ۴۷۵ نفر زائر گیلانی به همراه ۱۹ نفر عوامل اجرایی در قالب چهار کاروان از شهرهای رشت، آستانه اشرفیه، لنگرود و آستارا به این سفر معنوی اعزام می شوند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری نسبت به مسئله حمایت از کالای ایرانی به عنوان شعار سال، افزود: سازمان حج و زیارت با همکاری بعثه مقام معظم رهبری یک بستر مناسب جهت تهیه سوغات زائران ایرانی را در فضای مجازی فراهم کرده است لذا زائران می توانند سوغات خودشان را از قبل تهیه کنند.

این مقام مسئول، از پیش بینی کارت های تخفیف برای زائران خبر داد و تصریح کرد: زائران می توانند سوغاتی های خودشان را از طریق فضای مجازی تهیه کنند و درب منزل تحویل بگیرند. این کار در راستای شعار سال صورت گرفته است.

مدیر حج و زیارت گیلان اضافه کرد: تهیه سوغاتی از این طریق، علاوه بر حمایت  از تولیدات داخلی و کالاهای ایرانی، امور اجرایی زائران را تسهیل می کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ویزای ۴۷۵ نفر زائر گیلانی و ۱۹ نفر عوامل اجرایی کاروان ها صادر شده است، خاطرنشان کرد: زائران بامداد شنبه، ۳۰ تیر ویزای خود را دریافت خواهند کرد و به مدینه منوره اعزام خواهند شد.

فعال، نرخ حج تمتع امسال را براساس ارز ۳ هزار و ۹۰۰ تومانی دانست و عنوان کرد: ۱۳ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۸۰۰ تومان حداقل و ۱۶ میلیون و ۴۸۹ هزار تومان حداکثر گروه قیمتی حج تمتع است که به تناسب چهار کاروان گیلان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه کاروان های گیلان در حج تمتع ۹۷ مدینه  قبل هستند، اضافه کرد: زائران گیلانی پس از ۶ روز اقامت در مدینه به مکه مکرمه عزیمت می کنند. اعزام زائران از گیلان طی روزهای ۳۰ و ۳۱ تیر صورت می گیرد.

مدیر حج و زیارت گیلان، حمل مواد مخدر و قرص های روان گردان را برای همه مسافران در فرودگاه های سراسر دنیا ممنوع دانست و گفت: از طریق جلسات آموزشی ۱۰گانه این مسائل به زائران اطلاع رسانی شده است. همچنین زائران نسبت به حمل ۱۰ قلم داروی ممنوعه نیز آگاه هستند، اما به همراه داشتن مابقی داروها براساس نسخه پیش بینی شده برای زائر ممنوعیت ندارد.

فعال، از زائران خواست از به همراه داشتن تجهیزات الکترونیکی حاوی اطلاعات شخصی خودداری کنند و یادآور شد: حمل گوشی های هوشمند، لپ تاپ و تبلت بلامانع است، اما به زائران توصیه می کنیم، اطلاعات خود را پاک کنند، زیرا این تجهیزات در کشور عربستان مورد بازرسی قرار می گیرد لذا برچسب هایی را برای وسائل الکترونیکی زائران تعبیه کردیم تا پس از بازرسی، به راحتی آنها را تحویل بگیرند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.