صفحه اصلی / استان ها / مازندران / تصفیه شیرابه‌های شهر بابل به روش نانو/ گران شدن ساخت تصفبه خانه با تحریم اخیر
تصفیه شیرابه‌های شهر بابل به روش نانو/ گران شدن ساخت تصفبه خانه با تحریم اخیر

تصفیه شیرابه‌های شهر بابل به روش نانو/ گران شدن ساخت تصفبه خانه با تحریم اخیر

رئیس کمیسیون خدمات شهری شهرداری بابل گفت: طرح تصفیه شیرابه به روش نانو توسط واحد فنی دانشگاه نوشیروانی مطرح شده و طی ۴ ماه اخیر تصفیه خانه در حال فعالیت است.

تصفیه

مرمر فیروزپور در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که طرح تصفیه خانه شیرابه در مرکز تصفیه زباله شهرداری ساری اجرا شده و با یکسری تغییرات و به روز شدن طرح طی چند ماه اخیر در بابل در حال اجرا است، اظهار کرد: تصفیه خانه شیرابه، طی چهار ماه اخیر در این شهرستان به بهره برداری و اجرا رسیده و جزء طرح های نادری است که در حوزه پسماند می توان به آن اتکا کرد.

وی افزود: ناظر عالیه این پروژه، دانشگاه تهران بوده و تا به امروز تصفیه شیرابه به همان صورتی که در طرح  اولیه به ما اعلام شده بود در حال انجام و خوشبختانه مورد تایید نیز بوده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شهرداری بابل با اشاره به این که سال  ۹۳ با دانشگاه نوشیروانی در مورد اجرای طرح تصفیه شیرابه قرارداد بسته شد، خاطرنشان کرد: ۳ سال پروسه اجرای طرح به دلایلی متوقف و پس از اعمال نظر بازرسی و انتخاب دانشگاه تهران به عنوان ناظر، اجرای طرح در سال ۹۶ عملیاتی شد.

فیروزپور تصریح کرد: تصفیه خانه به صورت روزانه در حال فعالیت بوده و عملکرد مثبتی داشته است؛ با توجه به این که این پروژه در بابل جواب داده است، مطمئنا در سایر شهرها به دلیل شرایط اقلیمی تقریبا یکسان در مازندران، این طرح عملکرد خوبی خواهد داشت.

وی با بیان این که شیرابه ها پس از تصفیه وارد رودخانه های پایین دست شده و در مصارف کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: برآورد هزینه های اجرای طرح در بابل در سال ۹۳ و با مبلغی حدود یک میلیارد تومان بوده است اما به دلیل این که این پروژه در سال ۹۶ اجرا شد، طبیعی است که در انجام هزینه ها با توجه به گذشت زمان یک سری تغییرات حاصل شود.

فیروزپور در ادامه بیان کرد: ما با یک هزینه بسیار مناسب این طرح را به مرحله اجرا رساندیم اما با وضعیت کنونی تحریم ها و شرایط بد اقتصادی اگر دانشگاه دیگری بخواهد این طرح را اجرایی کند، مطمئنا هزینه بسیار سنگینی خواهد داشت، زیرا بخشی از تصفیه خانه، تولید داخلی نبوده و قطعات آن باید از خارج از کشور تهیه شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شهرداری بابل با تاکید بر این که این طرح در تمامی مکان ها قابل استفاده و با توجه به شرایط اقلیمی محیط هزینه ها برآورد می شود، گفت: تصفیه خانه شیرابه ها یک تکنولوژی به روز بوده که در همه جا و برای همه قابل استفاده است؛ طی ماه های اخیر از شروع فعالیت و اجرای طرح تصفیه خانه شهر بابل روزانه بین ۱۵ تا ۲۰ تن کاهش زباله داشته‌ایم، در این روش زباله ها تفکیک می‌شود و با انجام این کار قدمی در راستای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست با حفظ سلامت مردم بر می‌داریم.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کرونا

تست کرونا ۲۵۰ بیمار مبتلا به کرونا مثبت در بابل اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از اول اسفند ماه تاکنون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.