چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / کردستان / انتقاد از برخورد سلیقه‌ای بانک‌های کردستان در بحث اشتغال

انتقاد از برخورد سلیقه‌ای بانک‌های کردستان در بحث اشتغال

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه امروزه بانک‌ها به مانع برای ایجاد اشتغال بدل شده‌اند و در این خصوص سلیقه‌ای برخورد می‌کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز، سید«مهدی فرشادان» امروز (چهارشنبه۲۷تیر) در کارگروه اشتغال شهرستان کامیاران که در فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت اشتغال در استان کردستان نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده است، ولی راضی کننده نیست.

وی ضمن اشاره به اینکه «بانک‌ها» مهم‌ترین چالش پیش‌روی استان در بحث اشتغال است، افزود: متأسفانه امروزه بانک‌ها با تولیدکنندگان همراهی نمی‌کنند و مانع تراشی می‌کنند.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بانک‌ها در حوزه اشتغال سلیقه‌ای برخورد می‌کنند، گفت: در حوزه اشتغال به بانک‌ها الزام شد که با دادن تسهیلات و اعتبارات به روستانشینان نسبت به اشتغال پایدار همکاری کنند، که این مهم انجام محقق نشده است.

فرشادان با اشاره به تخصیص سهمیه‌ به بانک‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات، یادآور شد: ۳۸۷ میلیارد تومان اعتبار در استان کردستان برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها داده شده است، که باید از این اعتبار استفاده شود و سلیقه‌ای صورت نگیرد.

وی ضمن اشاره به اینکه موانع برای تولید کنندگان زیاد است، گفت: استاندار کردستان باید قاطع باشد و نسبت به مدیر عامل‌هایی که کم کاری می‌کنند، برخورد قاطع را لحاظ کند.

فرشادان گفت: متأسفانه پنجره واحد سرمایه‌گذاری در کردستان به جای اینکه در بحث سرمایه‌گذاری تسهیل‌گر باشد، خود مانع سرمایه‌گذار است.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر حمایت از کارفرما و پیمانکاران استان، خاطرنشان کرد: از جمله موارد مورد توجه در جلسات متعدد اخیر با وزیر نیرو مسئله پرداختن به موضوع تخصیص آب سدهای کردستان برابر با میانگین کشوری بوده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرغ‌

تست اعتیاد مرغ‌های کردستان منفی اعلام شد

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا, مجتبی ورمقانی با تکذیب خبر خوراندن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.