صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / وعده کمک جدید ۶ میلیون دلاری آمریکا برای مهاجران ونزوئلایی
وعده کمک جدید ۶ میلیون دلاری آمریکا برای مهاجران ونزوئلایی

وعده کمک جدید ۶ میلیون دلاری آمریکا برای مهاجران ونزوئلایی

رئیس آژانس توسعه بین‌الملل آمریکا وعده داد که کمک جدید شش میلیون دلاری برای مهاجران ونزوئلایی در نظر گیرد.

ونزوئلا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مارک گیرین، رئیس آژانس توسعه بین‌الملل آمریکا در جریان بازدید معمول خود با کشورهایی که اردوگاه‌های آوارگان را ایجاد کرده‌اند گفت: این نخستین باری است که ما با یک فاجعه در زمان واقعی روبرو شده‌ایم.

گیرین که به شهر مرزی کوکوتا در کلمبیا رفته و با تعداد گسترده‌ای از آوارگان و مهاجران ونزوئلایی که به دنبال غذا، دارو و زندگی جدیدی هستند، روبرو شد و اعلام کرد که آمریکا مبلغ شش میلیون دلار دیگر برای کمک به کلمبیا به منظور رویارویی با بحران مهاجران ونزوئلایی اختصاص می‌دهد.

در مجموع آمریکا قریب به ۵۶ میلیون دلار برای گروه‌های بشردوستانه و کشورهای آمریکای لاتین از آغاز ۲۰۱۷ تامین کرده است.

بیش از نیمی از این کمک مالی به کلمبیا اختصاص داده شده که با حجم گسترده‌ای از مهاجران ونزوئلایی گریخته از این کشور روبروست.

این کمک آمریکا به کلمبیا با هدف تامین موادغذایی و خدمات بهداشتی به مهاجران ونزوئلایی است و از طریق سازمان‌هایی چون برنامه جهانی غذا و صلیب سرخ بین‌المللی ارائه خواهد شد.

برنامه جهانی غذا از طریق راه انداختن آشپزخانه‌های سیار به ده‌ها هزار ونزوئلایی روزانه غذا می‌دهد.

این کمک آمریکا به کلمبیا در حالی صورت می‌گیرد که نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در مقابل پیشنهادهایی برای دریافت کمک‌های بین‌المللی به منظور بهبود شرایط داخلی کشور مقاومت می‌کند و تاکید دارد که هیچ بحرانی در کشور وجود ندارد و آنچه که نیاز است برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی از سوی آمریکاست.

رئیس آژانس توسعه بین‌الملل آمریکا در این باره گفت: اگر مادورو نظرش را تغییر داده و اجازه ارسال کمک‌های آمریکا را صادر کند ما آماده کمک هستیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.