صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / واگذاری ۱۹ شرکت صندوق بازنشستگی / فروش سهام شرکت‌های سودده

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خبرداد

واگذاری ۱۹ شرکت صندوق بازنشستگی / فروش سهام شرکت‌های سودده

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه فهرست شرکت‌های زیان‌ده صندوق بازنشستگی مشخص شده و ۱۹ شرکت در روزهای آینده در بورس و فرابورس ارائه می‌شوند گفت: فروش سهام شرکت‌های سودده به زیر۵۰ درصد هم شروع و در بورس وارد شده است.

نشست خبری جمشید تقی‌زاده مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری

جمشید تقی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت فعلی اقتصادی شرکت‌های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرد: شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی صندوق عمدتا از طریق رد دیون دولت بابت بدهی که به صندوق داشته‌اند واگذار شده است. 

وی افزود: بسیاری از این شرکت‌ها کم بازده و زیان‌ده هستند. سعی ما این بوده است که در راستای عمل به تصمیمات و سیاست‌های رئیس جمهور مبنی بر خروج از بنگاه‌داری عمل کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه تیمی قوی چیده شده و خروج از بنگاه داری از طریق این تیم پیگیری و دنبال می شود گفت: شرکت‌های کم بازده در اولویت اول واگذاری قرار دارند و سعی می‌کنیم به موازات آن سهام خود را در شرکت‌های سودده به کمتر از ۵۰ درصد برسانیم و مدیریت را به بخش‌های غیردولتی بسپاریم تا شرکت‌ها را توانمند کنند.

تقی‌زاده ادامه داد:‌ فهرست آن دسته از  شرکت‌ها که زیان‌ده هستند مشخص شده و  قرار است ۱۹ شرکت در روزهای آینده در بورس و فرابورس ارائه شوند. هیئت امنا و هیئت مدیره صندوق تلاش می‌کنند به تحقق سیاست خروج از بنگاه‌داری کمک کنند. ضمن آنکه از حمایت رئیس جمهور برخوردار هستیم و باید شرکت‌ها از وضع موجود خارج شوند زیرا وضع فعلی رضایت بخش نیست و باید وضع مطلوب را تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه تاکید ما واگذاری شرکت‌ها به بخش‌ خصوصی است اظهار کرد: واگذاری به بخش خصولتی چندان مدنظر نیست و نمی‌خواهیم بخش خصولتی وارد سیستم شود. واگذاری‌ها شروع شده و امید است در آینده بسیار نزدیک شرکت‌های مدنظر در فرابورس و بورس ارائه شوند. فروش سهام مابقی شرکت‌های سودده به زیر ۵۰ درصد هم شروع و در بورس وارد شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«نبض» زندگی «معلولان» کُند می‌زند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،«قانون حمایت از حقوق معلولان» مصوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.