صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / رفع مشکلات اقتصادی با هم‌سویی همه گروه‌ها امکان‌پذیر می‌شود

رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی اعلام کرد:

رفع مشکلات اقتصادی با هم‌سویی همه گروه‌ها امکان‌پذیر می‌شود

رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر نگرانی برای تخصیص ارز این است که صنعت‌گر واقعی نمی‌تواند از این منابع استفاده کند، این مساله در بین صنعتگران ما وجود دارد.

استانها/ بیکاری

علی‌اکبر لبافی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سفر رئیس جمهور به اروپا اظهار کرد: در واقع این سفر یک ارتباط متقابل بین ایران و کشورهای اروپایی ایجاد کرد که برکات خوبی را به همراه داشت. این برکات زمینه انسجام، همسویی و همراهی و در حقیقت یک انسجام ملی نیز در درون ایران را فراهم کرد.

رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در پاسخ به سوالی در خصوص تاثیر این‌ گفت‌وگوها در این سفر بر شرایط اقتصادی کشور تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور بایستی از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کرده و نمی‌توان خود را در یک بن‌بست قرار داد و تنها در یک مسیر حرکت کرد. 

وی عنوان کرد: با توجه ظرفیت‌های موجود در بنگاه‌های اقتصادی می‌توان یک ظرفیت مبادله‌ای اقتصادی مناسبی را بین ایران و کشورهای اروپایی فراهم کرد، از این رو، این ظرفیت می‌تواند به پویایی بنگاه‌های اقتصادی کمک کند. بنابراین نیاز است که از طریق کانال‌ها و راه‌های مختلف، مسیرها و گفت‌وگوها انجام شوند تا در شرایط موجود از مشکلات عبور کرده و وضعیت بهتری نسبت به گذشته را فراهم کنیم تا از موانعی که آمریکا به وجود می‌آورد، گذر کنیم.

رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در خصوص تاثیر این سفر بر صادرات خاطرنشان کرد: در این باره ما دو نوع نگاه داریم که همان نگاه داخلی و خارجی است، مقام معظم رهبری به نگاه داخلی نسبت به نگاه خارجی تاکید بیشتری دارند، در واقع نگاه داخلی و خارجی با هم می‌تواند به بهبود وضعیت اقتصادی کمک کند.

لبافی افزود: درنتیجه این وضعیت موجود می‌تواند اعتماد بیشتری را به وجود آورد تا بتوانیم به صادرات و خوداتکایی بپردازیم، در همین راستا نیز می‌تواند یک ظرفیت جدیدی را به وجود بیاورد اما اگر نتوانیم در حوزه اقتصادی و تامین منابع در بازارهای جدید و هم‌چنین در توانمندسازی مردم به لحاظ افزایش قدرت خرید، مدیریت خوبی داشته باشیم و نتوانیم ظرفیت‌های موجود را احیا کنیم، دچار آسیب‌هایی می‌شویم.

وی با بیان این‌که ما نباید از واقعیت‌ها عبور کنیم، اظهار کرد: اما با تکیه بر توانمندسازی مردم، رفع مشکلات داخلی، هم‌سویی و هم‌افزایی همه گروه‌ها باید در کنار هم قرار گیریم. هنگامی که همه در کنار هم قرار گرفتیم، می‌توانیم از چالش‌ها خارج  شویم. در حال حاضر نگرانی تخصیص ارز این است که صنعت‌گر واقعی نمی‌تواند از این منابع استفاده کند؛ این مساله در بین صنعتگران ما وجود دارد.

رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی تصریح کرد: هم‌چنین در خصوص توزیع منابع بر اساس آمار داده شده، سهم تسهیلات واحدهای غیرتولیدی یا به طور کلی بخش خدمات، همواره بیشتر از حوزه صنعتی یا کشاورزی بوده است؛ این یک اشکال است چرا که بایستی توزیع سهم بانکی که واحدهای ما از این سیستم‌های بانکی استفاده می‌کنند را به نحوی قرار دهیم که سهم تولید نسبت به سهم بخش خدمات افزایش یابد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.