صفحه اصلی / استان ها / مازندران / نداشتن استقلال فردی به زندگی زناشویی لطمه وارد می‌کند

نداشتن استقلال فردی به زندگی زناشویی لطمه وارد می‌کند

عضو هیئت علمی روانشناسی دانشگاه پیام نور بهشهر گفت: خانواده ها باید از بدو تولد زمینه های شکل گیری استقلال را در فرزندان خود ایجاد کنند چراکه اگر زوجین پیش از ازدواج به هویت و استقلال نرسیده باشند در زندگی زناشویی دچار مشکل می شوند.

گرسنگی، عامل اصلی دعواهای زناشویی

عضو هیئت علمی روانشناسی دانشگاه پیام نور بهشهر گفت: خانواده‌ها باید از بدو تولد زمینه‌های شکل گیری استقلال را در فرزندان خود ایجاد کنند چراکه اگر زوجین پیش از ازدواج به هویت و استقلال نرسیده باشند در زندگی زناشویی دچار مشکل می شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز مازندارن، دکتر حسن عبداله زاده در همایش حریم عشق، تحکیم بنیان خانواده، پیشگیری و کاهش طلاق که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلوگاه برگزار شد، اظهار کرد: نقش هویت، هدف و معنا، مهارت های زندگی، مهارت های زناشویی، آگاهی، شناخت، توجه به نیازهای اساسی زوجین، مهارت های ارتباطی و نحوه واکنش به مشکلات؛ در پیشگیری از طلاق بسیار موثر است.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم در پیشگیری از طلاق دست یابی به هویت و استقلال شخصی است یعنی اگر زوجین پیش از ازدواج به هویت و استقلال نرسیده باشند در زندگی زناشویی دچار مشکل می شوند و اگر افراد جامعه به استقلال فردی و هویت دست پیدا نکنند هر چقدر در مورد روابط زناشویی به آن ها آموزش دهیم اثرگذار نیست.

عبداله زاده خاطرنشان کرد: خانواده ها باید از بدو تولد زمینه های شکل گیری استقلال را در فرزندان خود ایجاد کنند و افرادی که به استقلال فردی و هویت دست پیدا نکردند نمی توانند تاثیر کاذب دیگران را در زندگی خود کنترل کنند و همچنین زوجین باید توانایی کنترل گذشته خود را داشته باشند یعنی کسانی که هویت پخته و مستقلی دارند اجازه نمی دهند که گذشته تلخ و سخت؛ زندگی زناشویی آن ها را خراب کند.

این استاد دانشگاه گفت: نداشتن معنویت و معنا آمار طلاق را در جامعه افزایش می دهد و دید فرد را نسبت به هستی و زندگی به خوبی شکل نمی گیرد و در نتیجه رفتارهای نامتعارف از او سر می زند به همین دلیل باید توانایی یافتن معنا بر اساس درک عمیق مسائل مربوط به هستی را داشته باشیم.

عضو هیئت علمی روانشناسی دانشگاه پیام نور بهشهر گفت: هر چه افراد برای زندگی زناشویی خود هدف های سطح بالاتری تعیین کنند میزان اختلافات زناشویی آن ها کم تر می شود یعنی اینکه فرد بخواهد در کنار خانواده حضور کیفی فعال داشته باشد و سعی می کند تا بنیان خانواده خود را حفظ کند اهداف سطح بالا هستند و در مقابل در زندگی زناشویی؛ رسیدن به نیازهای شخصی، به تنهایی لذت بردن و فقط به دنبال کسب درآمد و مال اندوزی بودن اهداف سطح پایین است یعنی فرد بنیان خانواده را کنار می گذارد تا به آرزوهای اقتصادی، شغلی و تحصیلی خود دست یابد.

عبداله زاده تصریح کرد: در زندگی زناشویی موضوعی که به عنوان هدف و معنای زندگی بر روی آن تمرکز می کنیم ممکن است برخی موارد دیگر را از اطراف ما حذف کند و اینگونه بسیاری از مسائل فرعی و بی اهمیت و سطح پایین در زندگی ما نقشی ایفا نمی کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کرونا

تست کرونا ۲۵۰ بیمار مبتلا به کرونا مثبت در بابل اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از اول اسفند ماه تاکنون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.