صفحه اصلی / اصناف / عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران گفت نگاه سنتی باعث عقب ماندگی اصناف می شود
عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران گفت نگاه سنتی باعث عقب ماندگی اصناف می شود

بحث آموزش و تحصیلات علمی مورد توجه قرار گیرد

عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران گفت نگاه سنتی باعث عقب ماندگی اصناف می شود

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: نگاه سنتی و خطی باعث می شود اصناف در تصمیم گیری و سیاست های کلان اقتصادی عقب بماند. بحث آموزش و تحصیلات علمی باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: نگاه سنتی و خطی باعث می شود اصناف در تصمیم گیری و سیاست های کلان اقتصادی عقب بماند. بحث آموزش و تحصیلات علمی باید مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران ، محمدعلی صدیقی درباره لزوم داشتن تحصیلات آکادمیک در اصناف اظهار کرد: با توجه به نقش موثر اصناف در اقتصاد در حال حاضر باید تلاش کرد در چارچوب فعالیت صنوف، بحث آموزش و تحصیلات علمی آنان نیز مورد توجه قرار گیرد. صدیقی افزود: امروز با پیشرفت تکنولوژی دیگر مانند گذشته سواد فقط خواندن و نوشتن محسوب نمی شود؛ بازاریابی، فروش، اقتصاد، کامپیوتر، نحوه ارتباطات، انتقال اطلاعات و آگاهی در علم بازرگانی روز، لازمه کار اصناف است. وی یکی از دلایل عقب ماندگی اصناف را نداشتن سواد آکادمیک خواند و بیان داشت: اگر قوانین و شرایط خاصی در قانون نظام صنفی برای افراد در مجموعه اصناف وضع شود و با نیاز سنجی و کار کارشناسی شده برای هر فردی متناسب با تخصصش در واحدهای صنفی تا اتحادیه ها و اتاق های اصناف در سراسر کشور رشته مورد نیاز تدریس شود؛ هر کس در هر مقامی با تخصص وآموزش لازم در زمینه فعالیت خود بیشتر مفید خواهد بود. صدیقی اضافه کرد: در حال حاضر، ایران عضو ناظرسازمان تجارت جهانی WTO است و با بهبود سیاست های اقتصادی می تواند به عضویت دائم این سازمان درآید که درآن صورت نیاز به دانشگاه تخصصی اصناف احساس می شود. عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: نگاه سنتی و خطی باعث می شود اصناف در تصمیم گیری و سیاست های کلان اقتصادی عقب بماند که یکی از پیشنهادهای جلوبرنده می تواند پژوهش و اصلاحاتی در قانون نظام صنفی باشد. صدیقی معتقد است: سهم واحدهای صنفی که فقط در فضای فیزیکی فعالیت می کنند، به جیب فروشگاه های مجازی و اینترنتی سرازیر می شود. در بسیاری از این افراد در فضای مجازی، عرق به بازار و آگاهی از قراردادهای نانوشته در بازار وجود ندارد. فعالیت صنفی همزمان در فضای مجازی و فروشگاهها به صورت فیزیکی باعث رونق کسب و کار می شود. صدیقی تصریح کرد: می توان امید داشت با پر کردن خلاء قانونی درآیین نامه مدیران آینده در مجموعه اصناف از تحصیلات آکادمیک و عالیه برخوردار باشند.

همچنین مطالعه کنید:

اخطار به نمایشگاهداران متخلف/کدملی نخرید

به گزارش کسب و کار نیوز؛  امسال نیز با وجود رکود معاملات در بازار خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.