صفحه اصلی / اقتصادی / رشد جهانی تولید مس حرکت معکوس تولید و قیمت
رشد جهانی تولید مس حرکت معکوس تولید و قیمت

روند نزولی قیمت مس

رشد جهانی تولید مس حرکت معکوس تولید و قیمت

میزان تولید معادن مس شرکت های جهان طی 3 ماهه نخست سال 2018 میلادی، 7درصد افزایش یافت این در حالی است که طی ماه های گذشته، مس روند نزولی قیمت را تجربه می کند.

میزان تولید معادن مس شرکت های جهان طی ۳ ماهه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی، ۷درصد افزایش یافت این در حالی است که طی ماه های گذشته، مس روند نزولی قیمت را تجربه می کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایمیدرو، براساس جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، تولیدکنندگان معادن مس جهان طی ۳ ماهه نخست ۲۰۱۸ بیش از ۴ میلیون و ۹۵۴ هزار تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۷ میلادی، ۴ میلیون و ۶۲۸ هزار تن بود.

از این میزان، ۲ میلیون و ۷۰۷ هزار و ۴۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، یک میلیون و ۲۰ هزار و ۸۰۰ تن «آسیا»، ۵۰۷ هزار و ۶۰۰ تن «آفریقا»، ۴۵۵ هزار تن «اروپا» و ۲۶۳ هزار و ۲۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

تولیدکنندگان جهانی مس طی ۳ ماهه نخست سال جاری میلادی، ۵ میلیون و ۹۰۷ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۷ میلادی، ۵ میلیون و ۷۳۷ هزار تن بود که نشان دهنده افزایش ۳ درصدی است.

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۶ میلیون و ۷۴ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۷ میلادی (۵ میلیون و ۹۵۱ هزار تن)، حاکی از رشد ۲ درصدی است.

قیمت جهانی مس

بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس طی ماه های اخیر با کاهش مواجه شده، به طوری که قیمت این فلز از حدود ۶۸۸۰ دلار بر تن در ماه آوریل به حدود ۶۲۰۰ دلار در تن طی ماه جاری میلادی (ژوئیه) رسیده است.

همچنین مطالعه کنید:

بهبود عملکرد تعاونی ها برای مشارکت تولید ضرورت دارد/خیز تعاونی‌ها برای توسعه اشتغال دانش بنیان

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم،‌ با نامگذاری سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.