صفحه اصلی / استان ها / البرز / تولیدکنندگان به اصلاح سیستم مالیاتی نیاز دارند
تولیدکنندگان به اصلاح سیستم مالیاتی نیاز دارند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز:

تولیدکنندگان به اصلاح سیستم مالیاتی نیاز دارند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: حمایت از تولیدکنندگان بدون اصلاح سیستم مالیاتی به سختی امکان‌پذیر است.

استانها/ واحدهای تولیدی

جهانگیر شاهمرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: بسیاری از واحدهای صنعتی استان به دلیل قرار گرفتن در شعاع خارج از ۱۲۰ کیلومتری قبلاً از پرداخت مالیات ماده ۱۳۲ معاف بودند ولی طی چند سال گذشته به دلیل محاسبه شعاع هوایی این معافیت برداشته شده است.

وی ادامه داد: پرداخت مالیات‌های سنگین امروز به یکی از دغدغه‌های صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی تبدیل شده و انگیزه بسیاری از آنها را برای فعالیت از بین برده است.

وی افزود: بر مبنای مطالبات صورت گرفته، مدت‌هاست به دنبال رفع محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری هستیم و امیدواریم این پیگیری‌ها در آینده نزدیک نتیجه بخش باشد.

این مسئول در ادامه با اشاره به ضرورت اصلاح سیستم مالیاتی کشور تاکید کرد: بدون شک رونق و توسعه تولید به خصوص در سالی که به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نام گرفته بدون اصلاح سیستم مالیاتی سخت محقق نمی‌شود.

شاهمرادی گفت: برای حمایت از تولیدکنندگان، سیاست‌های مالیات بر ارزش افزوده و مالیات نیازمند تغییرات هستند تا صنعتگران بتوانند از تبعات مثبت آن بهره‌مند شوند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نوسات شدید ارز در ماه‌های گذشته گفت: با توجه به این‌که مواد اولیه بسیاری از تولیدات شرکت‌های فعال در استان خارجی است و برای واردات آنها به ارز  نیاز است؛ نوسات ارز بر کیفیت و کمیت این تولیدات اثر می‌گذارد.

وی ادامه داد : بر این اساس واحدهایی که ممکن است به دلیل نوسانات ارز آسیب ببینند باید شناسایی شوند تا برای جلوگیری از آسیب‌ها تدابیری اندیشیده شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سبد کالا

توزیع ۲ هزار سبد کالا در مناطق حاشیه‌نشین کرج

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد محمدی فرد اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.