صفحه اصلی / استان ها / البرز / امید البرز به خانه بازگشت
امید البرز به خانه بازگشت

امید البرز به خانه بازگشت

مدیرکل محیط زیست البرز گفت: توله خرس قهوه‌ای که آبان ماه سال گذشته بر اثر برخورد با یک دستگاه خودرو دچار آسیب‌دیدگی شده بود، پس از اتمام مراحل درمان به طبیعت بازگشت.

خرس

به گزارش کسب و کار نیوز، فردین حکیمی اظهار کرد: آبان ماه سال گذشته یک توله خرس قهوه‌ای حین عبور از محور کرج- چالوس در محدوده روستای لانیز بر اثر برخورد با یک دستگاه خودرو زانتیا دچار آسیب دیدگی شدید شد.

وی اظهار داشت: این تصادف در نیمه شب رخ داد که پس از روشن شدن هوا مردم موضوع را به عوامل راهداری اطلاع دادند. این توله خرس مجروح توسط کارکنان راهداری گچسر به نیروهای حفاظت محیط زیست استان البرز تحویل داده شد، این خرس مصدوم پس از درمان اولیه به بیمارستان مرکزی دامپزشکی تهران انتقال یافت و تحت معاینه و اقدامات تشخیصی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در معاینات و آزمایش‌های اولیه مشخص شد که این توله خرس دو ساله دچار خونریزی گسترده از ناحیه مغز و شش‌ها و شکستگی استخوان فک شده است، اقدامات به موقع تیم دامپزشکی حیات وحش استان موجب شد تا این حیوان از مرگ حتمی نجات یابد.

وی افزود: دوره درمانی این توله خرس که امید البرز نام گرفت  حدود ۹۰ روز به طول انجامید و این حیوان  پس از حدود ۹  ماه درمان و مراقبت ویژه سرانجام به تازگی در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی رها سازی شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ساعت کاری بازار

ساعت کاری بازار روزهای کرج اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهراب سعادت اظهار کرد: طی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.