صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / اراده ملی برای بهبود فضای کسب و کار وجود ندارد
اراده ملی برای بهبود فضای کسب و کار وجود ندارد

در برنامه مناظره مطرح شد

اراده ملی برای بهبود فضای کسب و کار وجود ندارد

رئیس کمیسیون کار آفرینی اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: متاسفانه دستگاه های اجرایی و قانون گذار کشور در عین شعارهای متعددی که برای بهبود کسب و کار سر می دهند، اراده کافی برای فعالیت در این حوزه را ندارند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فصل اقتصاد، برنامه مناظره با موضوع بررسی راهکارها، چالشهای کارآفرینی و کسب و کار، با حضور افشین کلاهی (رئیس کمیسیون کار آفرینی و کسب و کار دانش بنیان اتاق بازرگانی ایران) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.
در این برنامه افشین کلاهی با اشاره به عدم وجود اقدامات موثر دولتی در حوزه کسب و کار، گفت: نهادهای مختلف برنامه های متعددی را بری تسهیل و رونق کسب و کار در ایران طراحی و تدوین کرده اند، در حالی که هیچ کدام از برنامه های نوشته شده به مرحله اجرا نرسیده است.
وی با اشاره به این که ایران در رتبه بندی کسب و کار جایگاه خوبی ندارد، اظهار داشت: متاسفانه کسب و کار ایران در رتبه بندی و مقایسه با سایر کشورهای دنیا رتبه ۱۲۴ را کسب کرده است.
رئیس کمیسیون کار آفرینی و کسب و کار دانش بنیان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به قانون بهبود فضای کسب و کار، تصریح کرد: وزارت اقتصاد و دارایی به عنوان یکی از مهم ترین نهادهای موثر در روند کسب و کار کشور در چند سال اخیر با تصویب مقررات مختلف در تلاش است تا ارائه مجوزهای کسب و کار را تا حد امکان کاهش دهد.
وی با اشاره به فعالیت های مجلس شورای اسلامی در حوزه کسب و کار، عنوان کرد: متاسفانه دستگاه های اجرایی و قانون گذار کشور در عین شعارهای متعددی که برای بهبود کسب و کار سر می دهند، اراده کافی برای فعالیت در این حوزه ندارند.
افشین کلاهی با بیان این که تعدد مجوزهای کسب و کار در حال حاضر یکی از معضلات مهم این حوزه به شمار می آید، خاطر نشان کرد: یک مرکز کسب و کار در ایران برای فعالیت در حوزه تخصصی خود نیازمند مجوزهای مختلفی است که اخذ هر کدام از این مجوزها وقت و انرژی بسیاری را از مجموعه فعال تلف می کند.
وی با اشاره به این که مجوز برای نهادهای مختلف تعبیری از قدرت را دارد، اظهار داشت: یک سازمان با اخذ مجوز از نهادهای مختلف می تواند تمامی فعالیت های خوب و بد خود را زیر چتر مجوزهای متعدد پنهان کرده و کار خود را ادامه دهد.
فایل صوتی برنامه مناظره از وبگاه رسمی شبکه رادیویی گفت و گو قابل دریافت است، همچنین این برنامه از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶ از شبکه ی رادیویی گفت و گو پخش می شود.

همچنین مطالعه کنید:

✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن)

✅گارگاه آموزشی آنلاین ✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن) ✅مدرس: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.