صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / کاهش درد و رنج انسان ها از شعارهای اساسی هلال احمر

رییس هلال احمر عنوان کرد

کاهش درد و رنج انسان ها از شعارهای اساسی هلال احمر

همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز دهه کرامت، علی اصغر پیوندی و جمعی از مسئولان ارشد جمعیت هلال احمر با تعدادی از مراجع تقلید در قم دیدار کردند.

دکتر پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

به گزارش کسب و کار نیوز، علی اصغر پیوندی در دیدار با مراجع عظام با بیان اینکه شعارهای کلی جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد عام المنفعه و بشردوستانه با موازین اسلامی منطبق است، گفت: هلال احمر چند شعار کلی و اساسی دارد. شعارها و اهدافی مانند حفظ کرامت انسانی، کاهش درد و رنج انسان ها، ترویج صلح و دوستی و ارتقاء سلامت که برای تحقق همه آنها بدون در نظر گرفتن رنگ، نژاد، قومیت و…تلاش می کند. 

وی ادامه داد: هلال احمر در هنگام بروز حوادثی مانند سیل، زلزله و… همواره به عنوان نخستین نهادی که هدفش امدادرسانی است، حاضر شده و توانسته خدمات مناسبی برای کاهش تلفات و آلام انسانی انجام دهد که حقیقتا برگ زرینی برای این نهاد است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، پیوندی در ادامه به حضور هلال احمر ایران در حوادث بین المللی در خارج از مرزها اشاره کرده و افزود: جمعیت هلال احمر ایران در حوادث بین المللی مانند امدادرسانی به آوارگان میانمار که مسلمانان این کشور مظلومانه از دیار خود رانده شده بودند با راه اندازی درمانگاه، ارسال بسته های غذایی و دارویی حضور فعال داشته و کمک حال آوارگان بوده است. همچنین امدادگران و داوطلبان جمعیت در مراسم باشکوه اربعین و حج بر حسب وظیفه ذاتی هلال احمر به زائران خدمات رسانی کرده‌اند.

بنابراین گزارش، در دیدار رییس جمعیت هلال احمر با مراجع عظام آیت الله مکارم شیرازی، آیت‌الله علوی گرگانی و آیت الله العظمی وحید خراسانی درباره اقدامات هلال احمر صحبت شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کاهش ۹.۵ درصدی سرقت در تهران/ ورود ۵۰ موتور سنگین به ناوگان پلیس برای دستگیری سارقان

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ در سومین جلسه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.