صفحه اصلی / استان ها / البرز / فعالیت دو باشگاه مثبت ایدز در البرز
فعالیت دو باشگاه مثبت ایدز در البرز

فعالیت دو باشگاه مثبت ایدز در البرز

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی البرز از فعالیت دو باشگاه مثبت ایدز در استان خبر داد.

ویروس ایدز

مژگان رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: متولی پیشگیری و مقابله با ایدز در هر استانی دانشگاه علوم پزشکی است ولی ادارات کل بهزیستی نیز برای همکاری طرح‌هایی را در این خصوص اجرایی می‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه بیش از ۹۰ درصد مبتلایان به ایدز از بیماری خود خبر ندارند که همین امر مقابله با شیوع آن را سخت می‌کند.

وی افزود: بدون شک آگاه‌سازی می‌تواند نقش به سزایی برای کاهش آمار مبتلایان به این بیماری در سال‌های آینده داشته باشد.

رضازاده توضیح داد: بهزیستی استان با راه‌اندازی کمپینی به اطلاع رسانی در خصوص رفتارهای پرخطری که احتمال ابتلا به ایدز را افزایش می‌دهد اقدام کرده است.

این مسئول ابراز کرد: علاوه براین، بهزیستی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی از افراد داوطلب تست HIV  می‌گیرد تا افراد مشکوک نسبت به وضعیت خود آگاه شوند.

رضازاده اظهار کرد: افرادی که ابتلای آنها تایید می‌شود عضو باشگاه مثبت ایدز می‌شوند و بسته‌های حمایتی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

معاون پیشگیری بهزیستی البرز گفت: این افراد در این باشگاه از خدماتی چون آماده‌سازی شغلی، جلسات مشاوره ، مددکاری شغلی و اجتماعی و… برخوردار می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر دو باشگاه مثبت یکی در ملک آباد ساوجبلاغ و دیگری خیابان مطهری کرج فعال است و به زودی باشگاه مثبت دیگری در محمد شهر راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سبد کالا

توزیع ۲ هزار سبد کالا در مناطق حاشیه‌نشین کرج

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد محمدی فرد اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.