صفحه اصلی / استان ها / گیلان / زنگ بحران رودخانه‌های رشت و زباله‌های سراوان به صدا در آمده است
زنگ بحران رودخانه‌های رشت و زباله‌های سراوان به صدا در آمده است

زنگ بحران رودخانه‌های رشت و زباله‌های سراوان به صدا در آمده است

عضو شورای شهر رشت گفت: زنگ بحران رودخانه‌های رشت و زباله های سراوان از مدتها قبل به صدا درآمده است این در حالیست که اعتبار ملی اختصاص یافته به این پروژه ها محقق نشده است.

دفن زباله

به گزارش کسب و کار نیوز- منطقه گیلان، فاطمه شیرزاد در پنجاهمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت با تاکید بر لزوم اجرای لایروبی رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت در فصل تابستان، گفت: مشکل آلودگی رودخانه های رشت طی چند دهه اخیر بارها مطرح شده و با سرازیری فاضلاب‌های صنعتی و خانگی به داخل دو رودخانه رشت این آلودگی روز به روز در حال افزایش است .

وی با بیان اینکه شهرداری رشت طی دو سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه رودخانه ها انجام داده است افزود: علیرغم تمامی تلاش‌های انجام شده تاکنون در حوزه رفع مشکل رودخانه های رشت اقدام اساسی انجام نشده و بوی نامطبوع ناشی از آلودگی این دو رودخانه موجب آزار شهروندان است .

شیرزاد با ابراز گلایه از عدم توجه به شهر رشت در سفر مدیران دولتی به گیلان گفت: بخش عمده ای از اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی اختصاص یافته به منظور احیای دو رودخانه رشت محقق نشده و همچنین اعتبار مورد نیاز برای خرید دستگاه زباله سوز رشت تحقق پیدا نکرده و این در حالی است که زنگ بحران رودخانه های رشت و زباله های سراوان از مدتها قبل به صدا درآمده است .

رئیس کمیسیون بهداشت شورای رشت با تاکید بر رعایت سلسله مراتب توسط شهردار رشت بیان کرد: اخیرا جلساتی درباره سراوان و رودخانه‌های رشت برگزار شده و انتظار می رود زمان برگزاری و نتایج جلسات به اطلاع اعضای شورا برسد .

وی به آغاز لایروبی دو رودخانه گوهررود و زرجوب رشت اشاره کرد و گفت: شهرداری رشت متولی رودخانه‌های شهر نیست اما در راستای حفظ سلامت اجتماعی و ایجاد رفاه شهروندی نسبت به لایروبی رودخانه ها اقدام می کند .

شیرزاد با اشاره به اعلام آمادگی چند سرمایه گذار به منظور سرمایه گذاری در تالاب عینک و رودخانه‌های رشت تصریح کرد: شهرداری رشت در هر حوزه ای که ورود می کند پس از مدتی برخی از دستگاه‌های دیگر نیز در آن ورود کرده و مسئله تولی گری را مطرح می کنند .

وی با بیان اینکه در تمامی اقدامات حفظ سلامت شهروندان باید مورد توجه باشد گفت: شهرداری‌های مناطق رشت در اجرای لایروبی با سازمان عمران همکاری کرده و تجهیرات تحت اختیار خود را به منظور اجرای بهتر لایروبی در اختیار این سازمان قرار دهند .

شیرزاد به همکاری و مساعدت شهرداری رشت با دیگر دستگاه ها در مواقع نیاز اشاره کرد و گفت: شهرداری رشت با کمبود امکانات و تجهیزات برای لایروبی مواجه است و انتظار می رود دستگاه‌های متولی در حوزه رودخانه در اجرای لایروبی مناسب با شهرداری رشت مساعدت کنند .

رئیس کمیسیون بهداشت شورا با تاکید بر اینکه بسترهای مناسب در حوزه سرمایه گذاری در رشت ایجاد شده است افزود: درباره تالاب عینک و رودخانه های زرجوب و گوهررود سرمایه گذارانی اعلام آمادگی کرده و با توجه به اینکه شهرداری رشت متولی رودخانه ها و تالاب نیست انتظار می‌رود با تعامل دستگاه‌های متولی تعامل بیشتری در راستای جذب سرمایه‌گذار و ایجاد امکانات رفاهی از جمله هتل و غیره در حاشیه تالاب عینک و رودخانه‌های رشت داشته باشند .

وی با بیان اینکه فرماندار رشت به طور جدی پیگیر تمامی مباحث شهری است افزود: پیگیری‌های فرماندار رشت موجب ایجاد تعامل بیشتر ما بین دستگاه‌های دولتی با شهرداری رشت شده و این مهم نقش موثری در رفع مشکلات ایفا می‌کند .

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت به بحران کم آبی اشاره کرد و گفت: باغات چای و زمین‌های شالی در گذشته از این مساله آسیب فراوان دیده و انتظار می‌رود مشکل کم آبی با سطحی نگری به بحران بزرگی همچون زباله سراوان تبدیل نشود .

شیرزاد با تاکید بر اینکه شهرداران مناطق موظف به شناسایی تمامی چاله و چوله‌های عمیق موجود در آسفالت سطح شهر هستند بیان کرد: این مهم باید طی مدت زمانی یک ماهه انجام شود و در حال حاضر وضعیت آسفالت رشت مورد رضایت شهروندان نیست .

وی با قدردانی از عملکرد سازمان عمران شهرداری رشت افزود: در چهار راه حشمت، چهار راه گلسار و … چاله‌های بزرگی در سطح آسفالت وجود دارد و این مشکلات باید با همکاری شهرداری های مناطق برطرف شود .

  رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا از تلاش های شبانه‌روزی کارگران بخش رفت و روب و فضای سبز شهرداری رشت تقدیر کرد و گفت: با وجود گرمای شدید هوا کارگران این بخش به طور منظم مشغول فعالیت بوده و یقینا انباشت زباله در محلات رشت در این روزهای گرم سال موجب ایجاد مشکلات فراوانی می شود .

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت در جلسه با انتقاد از وضعیت آسفالت رشت اظهار کرد: نوارهای حفاری شهر رشت از چند ماه گذشته تاکنون به اتمام نرسیده است.

 دگی این دو رودخانه موجب آزار شهروندان است .

شیرزاد با ابراز گلایه از عدم توجه به شهر رشت در سفر مدیران دولتی به گیلان گفت: بخش عمده ای از اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی اختصاص یافته به منظور احیای دو رودخانه رشت محقق نشده و همچنین اعتبار مورد نیاز برای خرید دستگاه زباله سوز رشت تحقق پیدا نکرده و این در حالی است که زنگ بحران رودخانه های رشت و زباله های سراوان از مدتها قبل به صدا درآمده است .

رئیس کمیسیون بهداشت شورای رشت با تاکید بر رعایت سلسله مراتب توسط شهردار رشت بیان کرد: اخیرا جلساتی درباره سراوان و رودخانه های رشت برگزار شده و انتظار می رود زمان برگزاری و نتایج جلسات به اطلاع اعضای شورا برسد .

وی به آغاز لایروبی دو رودخانه گوهررود و زرجوب رشت اشاره کرد و گفت: شهرداری رشت متولی رودخانه های شهر نیست اما در راستای حفظ سلامت اجتماعی و ایجاد رفاه شهروندی نسبت به لایروبی رودخانه ها اقدام می کند .

شیرزاد با اشاره به اعلام آمادگی چند سرمایه گذار به منظور سرمایه گذاری در تالاب عینک و رودخانه های رشت تصریح کرد: شهرداری رشت در هر حوزه ای که ورود می کند پس از مدتی برخی از دستگاههای دیگر نیز در آن ورود کرده و مسئله تولی گری را مطرح می کنند .

وی با بیان اینکه در تمامی اقدامات حفظ سلامت شهروندان باید مورد توجه باشد گفت: شهرداری های مناطق رشت در اجرای لایروبی با سازمان عمران همکاری کرده و تجهیرات تحت اختیار خود را به منظور اجرای بهتر لایروبی در اختیار این سازمان قرار دهند .

شیرزاد به همکاری و مساعدت شهرداری رشت با دیگر دستگاه ها در مواقع نیاز اشاره کرد و گفت: شهرداری رشت با کمبود امکانات و تجهیزات برای لایروبی مواجه است و انتظار می رود دستگاه های متولی در حوزه رودخانه در اجرای لایروبی مناسب با شهرداری رشت مساعدت کنند .

رئیس کمیسیون بهداشت شورا با تاکید بر اینکه بسترهای مناسب در حوزه سرمایه گذاری در رشت ایجاد شده است افزود: درباره تالاب عینک و رودخانه های زرجوب و گوهررود سرمایه گذارانی اعلام آمادگی کرده و با توجه به اینکه شهرداری رشت متولی رودخانه ها و تالاب نیست انتظار می رود با تعامل دستگاه های متولی تعامل بیشتری در راستای جذب سرمایه گذار و ایجاد امکانات رفاهی از جمله هتل و غیره در حاشیه تالاب عینک و رودخانه های رشت داشته باشند .

وی با بیان اینکه فرماندار رشت به طور جدی پیگیر تمامی مباحث شهری است افزود: پیگیری های فرماندار رشت موجب ایجاد تعامل بیشتر ما بین دستگاه های دولتی با شهرداری رشت شده و این مهم نقش موثری در رفع مشکلات ایفا می کند .

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت به بحران کم آبی اشاره کرد و گفت: باغات چای و زمین های شالی در گذشته از این مساله آسیب فراوان دیده و انتظار می رود مشکل کم آبی با سطحی نگری به بحران بزرگی همچون زباله سراوان تبدیل نشود .

شیرزاد با تاکید بر اینکه شهرداران مناطق موظف به شناسایی تمامی چاله و چوله های عمیق موجود در آسفالت سطح شهر هستند بیان کرد: این مهم باید طی مدت زمانی یک ماهه انجام شود و در حال حاضر وضعیت آسفالت رشت مورد رضایت شهروندان نیست .

وی با قدردانی از عملکرد سازمان عمران شهرداری رشت افزود: در چهار راه حشمت، چهار راه گلسار و … چاله های بزرگی در سطح آسفالت وجود دارد و این مشکلات باید با همکاری شهرداری های مناطق برطرف شود.

 رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا از تلاش های شبانه روزی کارگران بخش رفت و روب و فضای سبز شهرداری رشت تقدیر کرد و گفت: با وجود گرمای شدید هوا کارگران این بخش به طور منظم مشغول فعالیت بوده و یقینا انباشت زباله در محلات رشت در این روزهای گرم سال موجب ایجاد مشکلات فراوانی می شود .

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت در جلسه با انتقاد از وضعیت آسفالت رشت اظهار کرد: نوارهای حفاری شهر رشت از چند ماه گذشته تا کنون به اتمام نرسیده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.