صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / منطقه آزاد سیستان‌ در مرحله قانون‌گذاری مجلس شورای اسلامی است
منطقه آزاد سیستان‌ در مرحله قانون‌گذاری مجلس شورای اسلامی است

نماینده مردم زابل در مجلس:

منطقه آزاد سیستان‌ در مرحله قانون‌گذاری مجلس شورای اسلامی است

‌نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه آزاد سیستان و 26 منطقه آزاد از سایر نقاط کشور در مراحل قانون گذاری مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

منطقه آزاد سیستان

‌به گزارش کسب و کار نیوز- ‌دکتر حبیب الله دهمرده در جمع خبرنگاران بیان کرد: مجلس درباره این ۲۷ منطقه به صورت یکپارچه نظر خواهد داد که دو مرحله آن رای آورده و فقط مرحله رای گیری کلی آن باقی مانده که تلاش می‌شود این مرحله هم رای بیاورد.

وی اظهار کرد: منطقه آزاد سیستان در قالب لایحه ۸ منطقه آزاد به مجلس ارائه و جلسه آن در کمیسیون تخصصی برگزار شد و رای آورد، کلیات این طرح نیز به زودی در مجلس نهایی می‌شود و اگر مورد تایید باشد همه مناطق با هم تصویب می‌شوند.

نماینده مردم زابل در مجلس ادامه داد: تبخیر در چاه نیمه‌ها از دیگر مشکلات سیستان است چرا که سالانه ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب چاه نیمه تبخیر می‌شود و می‌توان گفت که ۱۰ تا ۱۲ برابر مصرف سالانه آب در زاهدان، از چاه نیمه‌ها تبخیر شده که در این باره ردیف قانونی ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط حادی که در سیستان وجود دارد، امسال آورده رودخانه هیرمند دو درصد و ۹۸ درصد منفی بود، قراردادی درباره حق آبه رودخانه هیرمند داشتیم که دلیل آن کاهش ۹۸ درصدی بارندگی در کشور همسایه نبوده، بلکه دولت افغانستان به تعهدها پایبند نیست و با سد و بند جلوی آب را بسته است و حاصل این شد که مردم کشت خود را انجام دادند اما برای مراحل بعدی آبی نبود، لذا ما وظیفه داریم که مشکل آب سیستان را رفع کنیم.

دهمرده با اشاره به فرصت مرز و یکپارچه کردن مرزهای استان گفت: مرز استان یک فرصت مناسب برای صادرات و واردات است و انتظار ما از استاندار این است که زیرساخت‌های لازم را برای گذرهای مرزی فراهم کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.