صفحه اصلی / استان ها / زنجان / بازار تولید با توجه به نوسانات ارزی، راکد است
بازار تولید با توجه به نوسانات ارزی، راکد است

بازار تولید با توجه به نوسانات ارزی، راکد است

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: بازار تولید با توجه به نوسانات ارزی، راکد است.

ارز

جواد حبری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه نوسانات ارزی موجب مشکلات زیادی برای شرکت‌های دانش‌بنیان شده است، گفت: در حال حاضر بازار تولید با توجه به نوسانات ارزی راکد است و افزایش قیمت‌ها باعث شده است که مواد اولیه افزایش قیمت بدهند و گران شوند، در نتیجه تولیدکنندگان مجبور به افزایش قیمت تولیدات خود هستند؛ در حالی که خریداران حاضر نیستند قیمت بیشتری برای   محصولات خریداری شده بدهند.

وی ادامه داد: همین امر موجب شده است تا بازار عرضه و تقاضا راکد باشد و برای شرکت‌های دانش‌بنیان مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان شایان صنعت زنگان‌نو افزود: بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری در خصوص نرم‌افزار کار می‌کنند، در حالی که شرکت‌های خدمات مادر نیز در این زمینه باید حمایت بیشتری شوند و وام بیشتری به این شرکت‌ها تعلق گیرد و وام قرض‌الحسنه به این شرکت‌ها داده شود تا بتوانند در این زمینه کمک بیشتری به شرکت‌های تازه تاسیس شده باشد.

حبری افزود: متاسفانه آن چنان که باید از تولیدات داخلی حمایت نمی‌شود و از همین رو است که   تولیداتی که مشابه خارجی دارند، گاها اجازه تولیدشان داده نمی‌شود و حتی در تولید محصولاتی که بسیار کوچک هستند و ارزش آن‌چنانی ندارند یک نوع وابستگی به خارج از کشور وجود دارد که به نظر می‌رسد باید حمایت‌های بیشتری از شرکت‌های تازه تاسیس دانش‌بنیان شود تا بتوانند رشد و توسعه بیشتری داشته باشند.

وی افزود: پیش از نوسانات ارزی، کار در حوزه دانش‌بنیان، سخت بوده است و با این مشکلات کار سخت‌تر هم شده است، از همین رو دولت باید حمایت‌های بیشتری از شرکت‌های دانش‌بنیان در عمل داشته باشد.

این فعال عرصه دانش‌بنیان با اشاره به اینکه چین توانسته است در زمان کوتاهی بازار خود را توسعه دهد، گفت: وجود نیروی کار ارزان‌قیمت باعث شده است تا هزینه تولیدی محصولات معتبر این کشور نیز ارزان‌تر شود و همین امر موجب شده است تا بتواند با بازارهای جهانی به رقابت بپردازد، در حالی که هزینه تمام شده یک محصول در ایران گران تمام می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.