صفحه اصلی / استان ها / زنجان / افتتاح بزرگ‌ترین پنل خورشیدی استان در سازمان جهادکشاورزی
افتتاح بزرگ‌ترین پنل خورشیدی استان در سازمان جهادکشاورزی

افتتاح بزرگ‌ترین پنل خورشیدی استان در سازمان جهادکشاورزی

مدیر پشتیبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: امروز بزرگ‌ترین پنل خورشیدی استان در سازمان جهادکشاورزی افتتاح می‌شود.

پنل خورشیدی

سعید مهروان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای ابلاغ بخشنامه به دستگاه‌ها مبنی بر این‌که هر سازمان، بخشی از انرژی مورد نیاز خود را تامین کند، سازمان جهادکشاورزی بر آن شد که بزرگترین پنل خورشیدی را نصب و حدود ۲۰ درصد از برق مورد نیاز روزانه خود را از این طریق تامین کند.

این مسئول با اشاره به این‌که پنل خورشیدی نصب شده در سازمان، روزانه ۲۰ کیلووات برق تولید می‌کند و این میزان، ۱۰ درصد از میزان تعیین‌ شده در بخشنامه ابلاغی بالاتر است، ادامه داد: نصب این پنل خورشیدی بر پایه تحقیقات، بررسی و مطالعات تیمی صورت می‌گیرد؛ در واقع هر کدام از واحدهای صنعتی و تولیدی می‌توانند با نصب پنل خورشیدی، علاوه بر صرفه‌جویی در تامین انرژی، برق مورد نیاز خود را با حدود یک‌سوم قیمت تامین کنند.

وی با اشاره به این‌که برای نصب این پنل، ۱۱۰ میلیون تومان هزینه شده است، افزود: انرژی خورشید، منبعی پاک، تمام‌نشدنی، بی سر و صدا، بدون خطر و البته فاقد آلودگی است و با کمی آینده‌نگری، هر کسی می‌تواند با بهره‌گیری از این انرژی، چند برابر نرخی که به برق مصرفی‌اش می‌پردازد، درآمد کسب کند.

مهروان با اشاره به این‌که تولید برق به شیوه سنتی هم منابع گران فسیلی و آبی را تلف می‌کند و هم در مسیر انتقال و توزیع، تلفاتی بیش از ۲۰ درصد دارد، خاطرنشان کرد: پنل‌های خورشیدی به صورت شبکه‌های کوچک و ناحیه‌ای از امکان استقرار برخوردار بوده و به علت نزدیکی به محل مصرف، هزینه و تلفات شبکه‌های انتقال و توزیع سنتی را ندارد. این در حالی است که خوشبختانه تکنولوژی تولید پنل‌هایی که بتواند بخش عمده‌ای از نور خورشید را از خود عبور داده و در عین حال برق تولید کند نیز در حال توسعه است .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.