صفحه اصلی / استان ها / زنجان / راهکار مقابله با جنگ اقتصادی، در سخنان رهبر معظم انقلاب است
راهکار مقابله با جنگ اقتصادی، در سخنان رهبر معظم انقلاب است

امام جمعه زنجان:

راهکار مقابله با جنگ اقتصادی، در سخنان رهبر معظم انقلاب است

امام جمعه زنجان اظهار کرد: راهکار مقاومت در برابر جنگ اقتصادی دشمن، در سخنان رهبر معظم انقلاب است.

امام جمعه زنجان

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله «علی خاتمی» در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان با اشاره به اینکه هفته پیش رو چندین مناسبت را در خود جا داده است که شامل روز دختر، ولادت حضرت امام رضا (ع) و آغاز هفته کرامت است، گفت: اول ذی‌القعده، روز دختر است و حضرت معصومه (س) نمونه و الگوی پاکدامنی دختران ایرانی است.

وی ادامه داد: همچنین این روز آغاز هفته مراسم حج است که حج کنکره سالیانه و بزرگ مسلمانان جهان در ‌خانه توحید است که نمایندگان و برگزیدگان جمعیت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیونی مسلمانان جهان در این مراسم حاضر می‌شوند تا گرد خانه خدا بچرخند و بگویند که تنها او را می‌پرستند و ستایش می‌کنند.

خطیب نمازجمعه زنجان افزود: حج تجلی وحدت مسلمان است. همچنین مسلمانان در این مراسم، برائت و بیزاری خود را از استکبار جهانی اعلام می‌کنند و به شناخت حقیقت و راه آن روی می‌آورند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در ادامه با اشاره به فواید و مضرات شبکه مجازی، تصریح کرد: فضای مجازی هم فرصت و هم تهدید است. فرصت است؛ چرا که وسیله‌ای برای شناساندن حق و مسیر آن و تهدید است؛ چرا که باید به صورت هدایت شده از آن استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: ۲۵ تیرماه روز بهزیستی و تامین‌اجتماعی نامگذاری شده است و نیمی از جمعیت استان در ارتباط با تامین‌اجتماعی هستند و جمعیت زیادی نیز تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند و خوشبختانه بهزیستی استان زنجان توانمند عمل می‌کند و با توجه به اینکه استان زنجان به عنوان بهشت خیرین شناخته می‌شود، انتظار می‌رود با بهزیستی تعامل داشته باشند و افراد توانمند به واسطه شکرانه، دست ناتوانی را بگیرند و در جهت خدمت به خلق مردم برآیند.

خاتمی تصریح کرد: ۲۶ تیرماه مصادف با سالروز تاسیس شورای نگهبان است و در هر کشوری که قانون وجود دارد یک شورایی جهت نظارت بر اجرای قانون ایجاد می‌شود و شورای نگهبان حافظ قانون اساسی است و وظیفه دارد از انحراف قوانین جامعه از شرع و دین‌ جلوگیری کند و بر انتخابات نظارت داشته باشد. همچنین از ورود ناخالصی‌ها به ارکان جمهوری اسلامی جلوگیری به عمل ‌آورد.

امام جمعه زنجان، یادآور شد: ۲۷ تیرماه سالروز پذیرش تفاهم‌نامه ۵۹۸ است و ایران طی ۸ سال دفاع‌مقدس برای حفظ اسلام کوشید و شهیدان زیادی در این راه خون خود را دادند تا دنیا حقانیت ایران را پذیرفت و اعلام کرد که ایران شروع‌کننده جنگ و متجاوز کار نبوده است و عراق را به عنوان جنایتکار پذیرفت.

خاتمی افزود: متاسفانه آب و برق در ایران به درستی مدیریت نمی‌شود و ایران یکی از ۲۵ کشور دنیا است که برق زیادی استفاده می‌کند و برقی که ایران به عنوان یک کشور ۸۰ میلیون نفری استفاده می‌کند برابر با مصرف برق یک کشور ۲۰۰ میلیون نفری است که در این زمینه مردم باید خود مدیریت داشته باشند.

وی افزود: جنگ اقتصادی، جنگ تمام عیاری است که دشمنان اسلام علیه نظام جمهوری اسلامی به راه انداخته‌اند و آمریکا اعلام کرده است که اگر مسئولان ایران تسلیم نشوند، با وارد آوردن فشار به مردم، کاری می‌کند تا مردم به خیابان‌ها ریخته و انقلاب کنند، به ویژه اینکه ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد.

خاتمی، راهکار مقاومت در برابر این جنگ اقتصادی را در سخنان مقام معظم رهبری اعلام و خاطرنشان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، شناخت ظرفیت داخلی و دنبال نکردن نسخه‌های غربی و محدود کردن روابط اقتصادی کشور با کشورهای غربی، راهکار ایستادگی در برابر جنگ اقتصادی است که دشمن به راه انداخته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.