صفحه اصلی / استان ها / کرمان / خشکسالی در کرمان بحران ایجاد کرده است
خشکسالی در کرمان بحران ایجاد کرده است

نماینده شرق استان کرمان در مجلس:

خشکسالی در کرمان بحران ایجاد کرده است

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس گفت: مردم به شدت با مشکل درآمدی مواجه شده و نیاز به بسته حمایتی دارند و دولت باید به سرعت فکری بکند.

خشکسالی

به گزارش کسب و کار نیوز، “حبیب اله نیکزادی” امروز ۲۱ تیرماه در جلسه شورای اداری استان کرمان اظهار کرد: خشکسالی دام عشایر را نابود کرده و چشمه ها خشکیده و عشایر با کمبود آب و علوفه مواجه هستند و از لحاظ مسائل زیستی مشکل دارند.

وی افزود: نمایندگان استان کرمان این هشدار را به دولت داده بودند که خشکسالی در استان کرمان بحران ایجاد کرده است. 

نباید به هیچ وجه کار آبرسانی به روستاها و عشایر معطل بماند

سرپرست استانداری کرمان نیز در این نشست گفت: ۱۱ میلیارد تومان برای آب روستایی ابلاغ شده اما تا زمان اختصاص یافتن، نباید به هیچ وجه کار آبرسانی به روستاها و عشایر معطل بماند. باید آبرسانی سیار به مردم روستاها و عشایر صورت بگیرد تا مشکل نداشته باشند و دنبال می کنیم اعتبار شناوری در بحث آب روستایی در اختیار استان قرار بگیرد.

دکترمحمدجواد فدایی اظهار کرد: برای تنظیم بازار باید جایی باشد که مردم از قیمت ها اطلاع پیدا کنند. همچنین باید مردم افزایش قیمت را اطلاع بدهند و مطمئن باشند که رسیدگی خواهد شد.

وی با تاکید بر التزام بانک ها به صورتجلسه امهال تسهیلات کشاورزان گفت: باید اطلاع رسانی درست در زمینه مسائل مختلف به مردم صورت بگیرد.

فدایی با اشاره به روند کار شورای اداری استان تصریح کرد: باید مدیران دستگاه ها درباره موضوعات مهم از جمله میز خدمت و تکریم ارباب رجوع، حقوق شهروندی، حجاب و عفاف و … اطلاعات به روز داشته و گزارش بدهند.

وی با اشاره به اولویت های دولت در اشتغال، رونق تولید و رفع فقر بیان کرد: این مسائل زمان نمی شناسد و هر روز زودتر که مشکلات جوانان زودتر حل شود، از مشکلات دیگر جلوگیری خواهد شد. همه دستگاه ها در زمینه این اولویت ها مسوول هستند و برخی مسوولیت مستقیم دارند و عضو شورای اشتغال هستند و باید مدیران خودشان در جلسه حضور داشته باشند.

وی با تاکید بر استفاده بیشتر از طرح کارورزی عنوان کرد: سال گذشته ۱۳۰۰ مورد از این طرح استفاده شد در حالی که برای 5000 نفر سهمیه داشتیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، در این جلسه تاکید شد بانک ها براساس صورتجلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان با توجه به شرایط فعلی و خسارات جوی به محصولات کشاورزی استان، با کشاورزان برای امهال تسهیلات همکاری کنند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کلزا

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.