صفحه اصلی / استان ها / زنجان / اجرای آزمایشی نظام ارجاع داخل بیمارستانی در زنجان

اجرای آزمایشی نظام ارجاع داخل بیمارستانی در زنجان

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان زنجان از اجرای نظام ارجاع داخل بیمارستان برای نخستین بار در تأمین اجتماعی زنجان خبر داد و گفت: این طرح برای نخستین‌بار در زنجان به‌صورت پایلوت اجرا شد.

بیمارستان

به گزارش کسب و کار نیوز، «علی محمدی» در مراسم افتتاح طرح توسعه و استاندارد سازی اورژانس بیمارستان امید ابهر با بیان این‌که فضای پیشین اورژانس بیمارستان امید ابهر ۲۰۰ متر مربع بود که باعث بروز مشکلات برای مراجعین می‌شد، اظهار کرد: برای حل این مشکل کلنگ‌زنی طرح توسعه اورژانس این بیمارستان در سال ۹۵ در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به این‌که برای بهره‌برداری از طرح توسعه بیمارستان امید ۲۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، تصریح کرد: با بهره‌برداری از طرح توسعه فضای اورژانس به بیش از ۱۰۰۰ متر مربع افزایش یافت.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان زنجان با بیان این مطلب که یکی از حقوق اساسی همه مردم برخورداری از خدمات بهداشت و درمان است، گفت: مسئولان موظف به برقراری این خدمات بدون حواشی هستند تا بنا به فرموده مقام معظم رهبری مردم در بیمارستان‌ها رنجی جز بیماری نداشته باشند.

محمدی با بیان این‌که در استان زنجان روزانه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای درمان بیمه‌شدگان و غیر بیمه‌شدگان در استان هزینه می‌شود، تصریح کرد: در طول سال حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه درمان تأمین اجتماعی استان هزینه می‌شود.

وی با اشاره به این‌که در سراسر کشور حدود ۴۲ میلیون نفر از آحاد مختلف جامعه یعنی بیش از ۵۰ درصد جامعه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند، ادامه داد: خدمات تأمین اجتماعی در ۱۸ قالب و در سه بخش اصلی درمان، بیمه و اقتصاد ارائه می‌شود.

این مسئول با اشاره به این موضوع که یکی از خدمات اصلی سازمان تأمین اجتماعی خدمات درمانی است، تصریح کرد: در سال ۹۶ در سراسر کشور بالغ بر یکصد میلیون نفر تحت درمان سرپایی مراکز تأمین اجتناعی قرار گرفتند.

وی با بیان این‌که ۳۵۰ مرکز درمانی شامل ۷۳ بیمارستان کوچک و بزرگ مشغول ارائه خدمات به بیمه‌شدگان هستند، یادآور شد: در استان زنجان نیز دو بیمارستان امام حسین(ع) و امید ابهر با مجموع ۲۲۰ تخت و ۵ مرکز درمانی به بیمه‌شدگان خدمات ارائه می‌دهند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان زنجان با اشاره به این‌که در استان زنجان طی سال ۹۶ بیش از یک میلیون نفر ویزیت سرپایی شدند، افزود: همچنین در این مدت شاهد ۲۱ هزار مورد بستری و ۱۰ هزار و ۵۰۰ مورد جراحی بودیم.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح تکریم سالمندان در مراکز تأمین اجتماعی، خاطرنشان کرد: در طرح تکریم سالمندان ۷۰ هزار مورد ویزیت سالمندان انجام شده است.

محمدی گفت: افزایش کیفیت درمان از مهم‌ترین اهداف تأمین اجتماعی است.

وی افزایش کیفیت درمان را از اولویت‌های تأمین اجتماعی دانست و گفت: از پنج سال پیش سیستم درمانی کشور تضمین گرفت ارزیابی و ارزشیابی مراکز بر اساس طرح اعتباربخشی باشد که در آخرین اعتباربخشی از میان ۱۴ بیمارستان، بیمارستان امید ابهر رتبه نخست را کسب کرد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان زنجان با اشاره به انجام ۴۸۰۰ مورد زایمان در آب در استان، ادامه داد: با اجرای این طرح‌ها شاهد کاهش سزارین تا ۳۰ درصد بودیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.